Mabel Nummerdor is keynote spreker, schrijver en business inspirator op het gebied van feminine brands en trends.
Meer over de auteursMiss Marketing
Business in de Evanomie
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789013106886Samenvatting
Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!
Waarom zou u in hemelsnaam een boek over feminine marketing lezen als u:
a) een vent bent en weinig aanleiding ziet om u onder te dompelen in een bad van oestrogenen en vrouwenpraat?
b) een vrouw bent en niemand u meer iets hoeft uit te leggen over deze hoedanigheid?
Het antwoord luidt: vrouwen zijn de nummer 1 business opportunity, want vrouwen zijn, chargerend gezegd, bemoeizuchtige controlfreaks die over bijna alles beslissen in zo ongeveer iedere denkbare sector. Alleen heeft nog steeds niet iedereen dit door.
Minstens zo belangrijk is dat vrouwen en mannen radicaal verschillend zijn en het beter begrijpen van deze verschillen helpt u om deze business opportunity volop te benutten. Zelfs wanneer u zelf vrouw bent, zult u versteld staan van wat genderkennis u aan inzichten kan opleveren. De Evanomie is namelijk groter dan vrouwen alleen, aangezien we midden in de megatrend van een feminiserende wereld leven.
'Miss Marketing' is een kans om eindelijk antwoord te krijgen op de vraag die Freud en zijn makkers tot waanzin dreef: Was will das Weib? En degene die deze kennis het best kan toepassen, kan straks een tropisch eiland kopen, of twee. Dus houdt u vast, zelfs al bent u geen marketeer, of reclamemens, deze management glossy in boekvorm opent de weg van 'mismarketing naar Miss Marketing'.
Met interviews met onder andere Roos Wouters (Fuck ik ben een feminist), Kluun (Haantjes) en Jan Heemskerk (Playboy), business case over onder andere Harley Davidson, Go Super Model en Eliza was Here en met het Feminine Sparks model, werkbladen, checklists en brainstormideeën voor een quickstart Miss Marketing.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Mijke de Vette
Inhoudsopgave
1. Een kwestie van definitie
2. Beslist Eva
3. Feminine Future
4. Het prinsessenbrein ontrafeld
5. Mad Men in de Lage Landen
6. Het Feminine Sparks Model
7. Gender in de marketingblender
8. Shopologisch
9. Dames van nu
10. Door haar ogen
11. De wereld volgens Jan
Over de makers
Dank!
Noten
Figuren
Checklists en werkbladen
Notes
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan