

Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij is nu mede-eigenaar van de Van Ruler Academie en is een veelgevraagd spreker en docent. Zij heeft veel boeken en artikelen gepubliceerd voor communicatieprofessionals.
Meer over Betteke van RulerStrategisch Management van Communicatie
Ingenaaid Nederlands 1998 9789014058696Samenvatting
Communicatiemanagement draait om het contact. Het vakgebied behelst de besturing van en advisering over het contact tussen een organisatie en haar in- en externe omgeving. Zodra er problemen zijn in het contact tussen top en medewerkers, tussen medewerkers onderling, tussen personen in de organisatie en personen in de buitenwereld, is communicatiemanagement nodig.
Of iets tot het domein van voorlichting, van public relations, van marketingcommunicatie of van interne communicatie zou behoren, is niet van belang. Van belang is uitsluitend wat voor soort problemen er zijn in de contacten die een organisatie onderhoudt en moet onderhouden. In dit boek wordt een nieuw model gepresenteerd, het communicatiekruispunt, waaruit duidelijk wordt dat er vier basisstrategieën zijn voor communicatiemanagement. Het model helpt om de juiste keuzes te maken bij het in kaart brengen en oplossen van communicatieproblemen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Intermezzo De omroeper
1. Inleiding
Intermezzo De hofmeester
2. De essentie van communicatiemanagement
Intermezzo De verdeler
3. De aard van het contact
Intermezzo de dirigent
4. Het beoogde resultaat van het contact
Intermezzo De bemiddelaar
5. Vier basisstrategieën in modern communicatiemanagement
Intermezzo De formateur
Literatuur
Intermezzo De amateur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan