

Martijn Jacobs is directeur van communicatiebureau Loo van Eck. Hij begeleidt al ruim 15 jaar professionals bij het verbeteren van hun presentatietechnieken.
Meer over Martijn JacobsOpdracht binnen
Het verkoopgesprek in de praktijk
Gebonden Nederlands 2001 9789014078786Samenvatting
Hij zit tegenover u met een afkeurende blik in zijn ogen. Zijn lichaam spreekt duidelijke taal: 'kom maar op!'En dat terwijl het gesprek nog moet beginnen. U slikt en begint te praten. En u ziet hoe hij langzaam ontdooit, hoe u zijn sympathie wint, hem overtuigt. De ferme handdruk aan het einde van het gesprek zegt voldoende: uw doel is bereikt. Voldaan verlaat u zijn kantoor.
Elke verkoper wil in het verkoopgesprek maar een ding: zijn klant overtuigen. Een verkoper zoekt het 'ja' van de klant en verlangt de kick van het succes. Hoe haal ik de opdracht binnen? Dat is de vraag waar het verkoopgesprek om draait. U krijgt in dit boek talloze praktische adviezen om uw verkoopstrategie aan te scherpen. 'Opdracht binnen' is een leerzaam boek voor de beginnende verkoper om het vak te leren. Daarnaast is het een uitdagend boek voor de ervaren verkoper om zijn ervaringen te toetsen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Adviserend verkopen - Ik heb het gevoel dat de klant in de afgelopen twintig jaar is veranderd. Wat verwacht de klant tegenwoordig eigenlijk van mij?
3. De juist vragen stellen - Ik heb altijd moeite met stille klanten. Hoe krijg ik ze aan het praten?
4. Aandacht geven - Soms ben ik zo enthousiast over mijn eigen product dat ik vergeet te luisteren naar een klant. Hoe voorkom ik dat?
5. Een onderscheidende visie - Hoe onderscheid ik mij van de concurrent?
6. Een overtuigende backing - Hoe overtuig ik de klant van mijn gelijk?
7. Omgaan met bezwaren - Als de klant gaat tegenstribbelen, krijg ik het altijd warm. Hoe ga ik daar mee om?
8. Prijspresentatie - Ik stel het noemen van de prijs altijd zo lang mogelijk uit. Is dat goed of juist niet?
9. Metataal - Soms heb ik het gevoel dat de klant en ik langs elkaar heen praten. Hoe voorkom ik dat?
10. Non-verbale communicatie - Ik weet nooit zo goed raad met mijn houding. Waar laat ik mijn armen? Hoe moet ik zitten?
11. Actief afsluiten - Ik heb moeite met het begin en einde van het gesprek. Heb je enkele tips?
12. De presentatie - Wanneer moet ik mijn verkoopgesprek in de vorm van een productpresentatie houden?
13. Een afspraak maken - Als ik telefonisch een afspraak wil maken voor een verkoopgesprek stuit ik vaak op een onwillige secretaressen. Hoe kom ik deze voorbij?
14. Na het gesprek - Wat doe ik na een uitgebreid gesprek? Moet ik dan nog een uitgebreide offerte schrijven? Of is dat overdreven?
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan