Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Waarom de superrijken de wereld niet zullen veranderen

Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789021418537
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

De rijken en machtigen sponsoren goede doelen en culturele instellingen, en doen veel aan liefdadigheid. Ze benadrukken vaak dat ze een positieve bijdrage willen leveren aan de wereld, maar kijken zelden naar hoe ze zelf minder schade aan zouden kunnen richten.

Waarom zouden onze grootste mondiale problemen moeten worden opgelost door superrijken, in plaats van door onze democratisch gekozen instituties – die door diezelfde superrijken worden uitgehold via belastingontduiking en lobby’s?

Giridharadas stelt in dit fascinerende boek dat we ons niet afhankelijk moeten maken van giften van de superrijken, maar meer gelijkheid en eerlijkheid moeten eisen van het bedrijfsleven en de politiek.

Specificaties

ISBN13:9789021418537
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Volt
Druk:1
Verschijningsdatum:19-9-2019
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Waarom de superrijken de aarde niet gaan veranderen
Bertrand Weegenaar 16 januari 2020 We kunnen respect opbrengen voor de initiatieven van bijvoorbeeld Bill Gates om ziekten op deze aardbol aan te pakken. Of Marc Benioff’s strijd om onderwijs en leefbaarheid in San Francisco te verbeteren.

Over Anand Giridharadas

Anand Giridharadas is the author of The True American and India Calling. A longtime writer for the New York Times and former McKinsey consultant, he is a political analyst for MSNBC.

Andere boeken door Anand Giridharadas

Inhoudsopgave

Proloog

1. Maar hoe is de wereld veranderd?
2. Win/win
3. Rebellenleiders met zorgwekkende baretten
4. De criticus en de opinieleider
5. Pyromanen zijn de beste brandweerlieden
6. Gulheid en gerechtigheid
7. Het enige dat werkt in de moderne wereld

Epiloog 'Andere mensen zijn je kinderen niet'

Dankwoord
Over de bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarom de superrijken de wereld niet zullen veranderen