Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789022996676. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

Ga vreemd

en onderscheid je door branchvreemd te innoveren. het waarom en hoe van branchmarking

Paperback Nederlands 2014 9789400504653
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer u hiernaar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling.

Als u onderscheidend wilt zijn, kunt u niet anders dan innoveren. En gelukkig is innovatie eigenlijk best makkelijk, zolang u uw gezond verstand gebruikt. En combineert. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie om zo onderscheidend te worden. En te blijven.

Antennecreativiteit is de spil van het boek. Want waarom steeds het wiel opnieuw uitvinden? De hele wereld is een grote boekenkast vol ideeën die wachten om opnieuw en elders gebruikt te worden. U hoeft alleen de juiste ideeën er maar uit te pikken en toe te passen.

In dit boek komt u veel best practices tegen uit diverse branches en landen. U zult zien dat er veel te leren is van geschiedenis, biologie en andere wetenschappen.

- Hoe verbreed u uw inkomsten?
- Hoe verdient u geld met het uitvergroten van uw zwakke punt?
- Hoe kunt u mensen gratis voor u laten werken?
- Hoe levert u de ultieme service?

Dit boek stelt dat veel van wat u ooit hebt geleerd over innovatie onzin is. En dat u het lekker mag vergeten. Uiteindelijk gaat het maar om één ding: hoe kunt u echt succesvol innoveren?

Specificaties

ISBN13:9789400504653
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:303
Uitgever:AW Bruna
Druk:3
Verschijningsdatum:13-2-2014
ISSN:

Expertrecensies (2)

Ga vreemd
Martin van Staveren | 24 maart 2014
Het is een titel die gemengde gevoelens kan opleveren. En dat is precies wat de bedoeling is van de auteur van ‘Ga vreemd!’ De kern van dit boek over slim innoveren is om gebruik te maken van wat al gedaan wordt in andere branches. Door dergelijke bedrijfsprocessen, verdienmodellen of klantbenaderingen te combineren met wat gangbaar is in de eigen branche kunnen verrassende innovaties ontstaan.
Lees verder
Ga vreemd!
Eric van Arendonk | 11 februari 2011
Treedt buiten de gebaande paden en kom uiteindelijk te komen tot een werkelijk onderscheidend vermogen voor organisaties. Hiervan is Rob Adams, auteur van 'Ga vreemd!', een warm voorstander van. Wat hij aanreikt, geeft je voldoende houvast in dit zoekproces. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
15 stemmen
8
4
0
1
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rob Adams

Rob Adams houdt zich bezig met hoe en waar vernieuwing ontstaat. Hij is continue op zoek naar nieuwe theorieën en ideeën die in de wereld ontstaan en bijdragen aan verandering van maatschappijen, levens en manieren van werken. Hij is een veelgevraagd spreker over vernieuwing. Rob Adams is de oprichter van Six Fingers. Six Fingers helpt organisaties om vernieuwing daadwerkelijk te realiseren. Hij spreekt veel met zowel start-ups als multinationals over de struikelblokken die ervaren worden en de wegen die tot succes leiden bij vernieuwing. Van Nederland tot Silicon Valley. Six Fingers’ jarenlange onderzoek naar innovaties wereldwijd zorgt voor een breed inzicht in hoe vernieuwing tot stand komt en succesvol is vorm te geven.

Andere boeken door Rob Adams

Inhoudsopgave

Introductie
De hink-stap-sprong

Deel 1: Waarom veel gemiddeld is
1: De spiegel & de waarheid
2: Klanten en innovatie?
3: Regels zijn regels
Nederland uitgelicht

Deel 2: Wat theorie op een rij
4: Innovatie & halve waarheden
5: Aan de slag met marktinnovatie
Nederland uitgelicht

Deel 3: Branchmarking & innovatie
6: Een amuse
Nederland uitgelicht
7: Doelbepaling: waar sta je en wat wil je?
8: Creatie: branchvreemd vernieuwen
9: Filtering: wat doe je wel en wat doe je vooral niet?
10: Implementatie: eindelijk actie
Nederland uitgelicht

Epiloog: de wijze lessen
Nooit meer doen!
Altijd doen!
Bedankt
Tijd om meer te lezen?
Register



Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ga vreemd