Lees verder
Rob Adams is columnist en schrijver van vijf boeken over vernieuwing. Zijn observaties zijn gebaseerd op het werken aan toekomstvraagstukken bij bedrijven en overheden. Daarnaast is hij een veelgevraagd internationaal spreker over de toekomst en vernieuwing. Hij is de oprichter van Six Fingers, een collectief van strategie- en innovatieontwikkelaars.
Meer over Rob AdamsGa vreemd!
En onderscheid je door branchvreemd te innoveren : het waarom en hoe van branchmarking
Gebonden Nederlands 2010 1e druk 9789022996676Samenvatting
Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer je hier naar kijkt, hoe meer je erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling.
Als je onderscheidend wilt zijn, kun je niet anders dan innoveren. En gelukkig is innovatie eigenlijk best makkelijk, zolang je je gezond verstand gebruikt. En combineert. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen je eigen organisatie om zo onderscheidend te worden. En te blijven.
Antennecreativiteit is de spil van het boek. Want waarom steeds het wiel opnieuw uitvinden? De hele wereld is een grote boekenkast vol ideeën die wachten om opnieuw en elders gebruikt te worden. Je hoeft alleen de juiste ideeën er maar uit te pikken en toe te passen.
In dit boek kom je veel best practices tegen uit diverse branches en landen. Je zult zien dat veel te leren is uit geschiedenis, biologie en andere wetenschappen.
- Hoe verbreed je je inkomsten?
- Hoe verdien je geld met het uitvergroten van je zwakke punt?
- Hoe kun je mensen gratis voor je laten werken?
- Hoe lever je de ultieme service?
Dit boek stelt dat veel van wat je ooit hebt geleerd over innovatie onzin is. En dat je het lekker mag vergeten. Uiteindelijk gaat het maar over één ding: hoe kun je echt succesvol innoveren?
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Rob Adams
Inhoudsopgave
De hink-stap-sprong
Deel 1: Waarom veel gemiddeld is
Hoofdstuk 1: De spiegel & de waarheid
Hoofdstuk 2: Klanten en innovatie?
Hoofdstuk 3: Regels zijn regels
Nederland uitgelicht
Deel 2: Wat theorie op een rij
Hoofdstuk 4: Innovatie & halve waarheden
Hoofdstuk 5: Aan de slag met marktinnovatie
Nederland uitgelicht
Deel 3: Branchmarking & innovatie
Hoofdstuk 6: Een amuse
Nederland uitgelicht
Hoofdstuk 7: Doelbepaling: waar sta je en wat wil je?
Hoofdstuk 8: Creatie: branchvreemd vernieuwen
Hoofdstuk 9: Filtering: wat doe je wel en wat doe je vooral niet?
Hoofdstuk 10: Implementatie: eindelijk actie
Nederland uitgelicht
Epiloog: de wijze lessen
Nooit meer doen!
Altijd doen!
Bedankt
Tijd om meer te lezen?
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan