Cees Buys (1958) werkte na het doorlopen van de hogere hotelschool op diverse posities in de Nederlandse luchtvaartindustrie.
Meer over Cees BuysManagen met ratio én emotie
Slapen doe je 's nachts
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789023242642Samenvatting
De succesvolle manager heeft volop oog voor de emoties van zijn medewerker en slaagt er in die emoties in balans te brengen met de ratio van de onderneming, de organisatie. Ligt die balans voor een individu buiten bereik, dan geeft hij die medewerker de moed die balans elders te zoeken. Zo brengt de succesvolle manager mensen in hun kracht en kracht in de organisatie. Cees Buys beschrijft het managen van emoties op eenvoudige wijze. Zijn twee leidende principes zijn:
- Emotionele waarden: een organisatie is een verzameling mensen. Laat deze mensen zich ontwikkelen op basis van hun talenten, van waar hun hart ligt. Ze gaan excelleren en nemen de organisatie op sleeptouw. Vertrouwen is de basis. Faciliteer het proces bewust, controleer en waardeer de resultaten met respect.
- Rationele waarden: ontwikkel de bedrijfsmatige kant van de organisatie, de onderneming, optimaal.
De mate waarin u Emotie en Ratio ontwikkelt en met elkaar in balans weet te brengen, bepaalt de mate van succes.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. De context waarbinnen je werkt
Hoe pak je veranderingen aan in een organisatie?
2. Emotiemanagement
Het in balans brengen van emotie én ratio staat garant voor succes
3. Authenticiteit
Mensen in hun kracht brengen
4. Vertrouwen
Oprecht geloof in jezelf en anderen is zaken doen
5. Medewerkers
Investeren in je belangrijkste kapitaal
6. Faciliterend leiderschap
Excelleer in het ondersteunen van medewerkers: het betaalt zich terug
7. Persoonlijk marketingplan
Epiloog
Dankwoord
Levensloop
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan