
Lees verder
Hans Krijnen was als UHD Strategisch Management verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Hans KrijnenOndernemerschap floreert. Steeds meer studenten overwegen al tijdens hun studie om later een eigen onderneming te beginnen of moeten als stagiair ondernemers helpen met het opstellen van een ondernemingsplan. En ook in werknemers wordt ondernemingszin gewaardeerd.
'Strategisch ondernemen' is een handleiding voor het formuleren van een strategisch of marketingbeleid voor ondernemingen. Ondernemerschap kunt u leren. Dat laat dit boek zien aan de hand van MOSO, het MOdel van Strategisch Ondernemen. Dit model stelt meerdimensionaal of duurzaam ondernemen centraal en draait om het behouden van de sociale levens-vatbaarheid ('planet' en 'people') en van de economische levensvatbaarheid van de onderneming ('profit').
Het accent ligt op 'how to do', gebaseerd op een eigen concept en op theorieën en relevante methoden van bekende auteurs op dit gebied. Aan de hand van oefenvragen, invulschema's en een praktijkcase werkt u stap voor stap toe naar een goed onderbouwd strategisch ondernemingsplan. Gaandeweg maakt u zich de essentiële aspecten van ondernemen eigen.