Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Beter belonen in organisaties

Derde herziene druk

Paperback Nederlands 2008 3e druk 9789023244745
Voormalig top 100Totaal 100 dagen
Dit product is uitverkocht
29,95

Samenvatting

Volgens welke uitgangspunten en met behulp van welke systemen belonen ondernemingen en non-profit organisaties hun managers en medewerkers? En wat voor resultaten zijn daarmee bereikt? Deze vragen staan centraal in dit boek, waarbij het accent telkens wordt gelegd op hoe de beloning beter zou kunnen worden vormgegeven.
Zulke vragen komen natuurlijk niet zomaar naar voren.

Eén perspectief wordt gevormd door veranderingen die zich in deze jaren voordoen in de bedrijfsvoering en wel met name op het gebied van Human Resource Management.

Een tweede perspectief ligt in de uitgangspunten voor de beloning, zoals die in veel landen worden gehanteerd, onder andere inzake de opbouw ervan. Zo blijft Functiewaardering ook in ons land de klassieke basis voor het vaste deel van de beloning, terwijl resultaatafhankelijke beloning daarnaast op een steeds grotere schaal wordt toegepast. Maar onder welke voorwaarden leidt resultaatafhankelijke beloning ook tot betere resultaten?

In dat verband wordt eveneens ingegaan op het verbinden van een bonus aan het resultaat van de periodieke beoordeling van het functioneren of presteren van individuele personeelsleden. Omdat zich daarbij telkens weer dezelfde karakteristieke problemen voordoen wordt uitvoerig stilgestaan bij de mogelijkheden en resultaten van 'performance management'.
Ook à la carte beloning en de levensloopregeling komen ter sprake.

Het derde perspectief betreft het streven van veel bedrijven naar strategische beloning, waardoor de 'total compensation' beter kan aansluiten op de kernthema's van het bedrijfsbeleid.
De ideeën en voorstellen waarmee de auteur in dit boek komt, zijn mede gebaseerd op een breed reservoir aan onderzoeksresultaten, ervaringen uit de praktijk en theoretische invalshoeken inzake de beloning.

Specificaties

ISBN13:9789023244745
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Druk:3
Verschijningsdatum:3-3-2011
ISSN:

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Inhoudsopgave

Woord vooraf bij de derde druk
Inleiding

1. Waarom beloning belangrijk is
2. Functiewaardering en beloning
3. Prestatiebeoordeling en 'Performance Management'
4. Resultaatafhankelijke beloning
5. Arbeidsvoorwaarden te keuze
6. Strategische beloning

Literatuur
Personen- en zakenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Beter belonen in organisaties