Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken IT-management / ICT Dinosauriër of krokodil
Dinosauriër of krokodil
Dinosauriër of krokodil
Tony de Bree Tony de Bree was als bankier verantwoordelijk voor het beoordelen van dotcom-ondernemers, startups en scale-ups. Meer over Tony de Bree
Het succes van krokodillen Justin van Lopik 29 december 2014 Welke nieuwe economische wetten en kosten theorieën gelden er in de digitale kenniseconomie? Hoe overleef je als dinosauriër of als krokodil de digitale revolutie? Tony de Bree doet handreikingen. Lees het volledige artikel
Tony de Bree

Dinosauriër of krokodil

De toekomst van managen, organiseren en samenwerken

Paperback Nederlands 2014 9789023252290
12 beoordelingen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
20,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wat is de impact van ICT op managen en organiseren? Hoe kies je de beste aanpak voor het tijdig veranderen van je organisatie? Hoe meet je waardecreatie met een digitaal sociaal kapitaal meetsysteem? Wat leert gedragseconomie ons over de klant? Welke manieren zijn er om van “baas centraal” naar “klant centraal” te veranderen? Is er eigenlijk nog wel een toekomst voor ons bedrijf in deze sector? What’s next?

Op deze vragen geeft 'Dinosauriër of krokodil' een antwoord. Aan de hand van concrete voorbeelden en cases laat Tony de Bree zien wat de impact van veranderingen in de ICT is op de economie, bedrijfstakken, management, organisaties en samenwerken.

Hij laat zien hoe innovatieve digitale marktleiders succesvol gebruik maken van nieuwe ICT, van kennis en ervaring in zakelijke online netwerken, van ecosystemen van bedrijven en wat bestaande organisaties kunnen leren van flexibele en snelle nieuwkomers in deze digitale wereld.

Een wereld die vraagt om een radicaal andere manier van managen en organiseren, om nieuwe benaderingen en om nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs een kans maken om, net als krokodillen, de voortrazende disruptive change te overleven.

'Dinosauriër of krokodil' is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals.

Specificaties

ISBN13:9789023252290
Trefwoorden:leidinggeven, ICT (Informatie- en CommunicatieTechnologie), samenwerken, managen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Koninklijke van Gorcum
Druk:1
Verschijningsdatum:25-1-2017
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

Lex Beijersbergen | 3 april 2015
In ‘Dinosauriër of Krokodil’ van auteur Dr. Tony de Bree MBA, wordt ingegaan op de huidige impact van ICT-ontwikkelingen op bestaande organisaties en hoe zij daarop kunnen reageren. Aan de hand van cases en voorbeelden uit de praktijk onderbouwt De Bree zijn waarnemingen en visie op de nodige in te zetten veranderingen als reactie op de disruptie die ICT heden en in nabije toekomst teweeg zal brengen op bestaande ‘old-school’ geleide organisaties.Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
12 stemmen
4
6
0
0
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

preview
Het succes van krokodillen
Tony de Bree 29 december 2014 Welke nieuwe economische wetten en kosten theorieën gelden er in de digitale kenniseconomie? Hoe overleef je als dinosauriër of als krokodil de digitale revolutie? Tony de Bree doet handreikingen.
Artikel lezen
nieuws
Laatste oogst
Pierre Spaninks 15 december 2014 Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Tony de Bree

Tony de Bree was als bankier verantwoordelijk voor het beoordelen van dotcom-ondernemers, startups en scale-ups. Hij is zelf online ondernemer sinds 2001. Hij adviseert, traint en coacht, corporates, startups en scale-ups binnen en buiten Fintech. Hij is auteur van 'Dagboek van een bankier', 'Dinosauriër of krokodil' en 'Geld verdienen met jezelf'.

Andere boeken door Tony de Bree

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Een nieuwe kijk op management
1.1 De organisatie als ‘machine’
1.2 De organisatie als ‘levend organisme’
1.3 Samenvatting

2. De digitale kenniseconomie
2.1 De belangrijkste kenmerken van de digitale kenniseconomie
2.2 Technologische ontwikkelingen en hun levenscycli
2.3 Nieuwe wetten en theorieën
2.4 Samenvatting

3. Kenniswaardering in de organisatie
3.1 Wat is kennismanagement en wat zijn de hoofdtaken?
3.2 Verschillende manieren om kennis in te delen
3.3 Het waarderen van immateriële assets
3.4 De transitie van de industriële organisatie naar de relatieorganisatie
3.5 Samenvatting

4. Het nieuwe online organiseren
4.1 Wat zijn communities of practice?
4.2 Online communities of practice opgezet door bedrijven
4.3 Online communities of practice op sociale media
4.4 Online ad-hoc organiseren en samenwerken in zakelijke ecosystemen met online freelancers en thuiswerkers
4.5 De relatieve organisatiekosten van een piramide-organisatie en die van een innovatieve online organisatie
4.6 Samenvatting

5. De diagnose van de bestaande organisatie
5.1 Het organisatieprofiel van een organisatie
5.2 Voorbeelden van organisatieziekten
5.3 Klantwaardedisciplines en klantbeleving
5.4 Iedere klantwaardediscipline heeft zijn eigen organisatieprofiel
5.5 Drie nieuwe digitale klantwaardedisciplines en de ‘Strategische Klantwaarde Kaart’
5.6 Digitale business modellen en verdienmodellen
5.7 Hoe kom je aan informatie van organisatieprofielen van bedrijven en andere organisaties?
5.8 Samenvatting

6. Een nieuw digitaal prestatiemeetsysteem
6.1 De belangrijkste business drijvers en prestatie-indicatoren
6.2 Prestatiemeetsystemen en de verschillende organisatieprofielen
6.3 Het online gedrag van mensen volgen met e-metrics
6.4 Hoe meet je de monetaire waarde van klanten?
6.5 Een geïntegreerd digitaal RelatieKapitaal Meetsysteem (RKMS)
6.6 Samenvatting

7. Van ‘baas centraal’ naar ‘klant centraal’ in de praktijk
7.1 Verschillende aanpakken voor situationeel verander- en transformatiemanagement
7.2 De keuze van de juiste aanpak voor situationeel verander- of transformatiemanagement
7.3 Samenvatting

8. Samenvatting, conclusies en ‘what’s next?’
8.1 Samenvatting en conclusies
8.2 What’s next?

Literatuurlijst
Verklarende woordenlijst

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Basiscursus Microsoft Project 2013
    Wilfred de Feiter
    Basiscursus Microsoft Project 2013
    € 24,95
  • ERP en Business Management
    Hans van der Hoeven
    ERP en Business Management
    € 57,95
  • ITIL Foundation, ITIL 4 edition
    Axelos
    ITIL Foundation, ITIL 4 edition
    € 63,42
  • Hét handboek voor de functioneel beheerder
    Daniël Brouwer
    Hét handboek voor de functioneel beheerder
    € 29,99
  • Leerboek Business Intelligence
    Peter ter Braake
    Leerboek Business Intelligence
    € 41,50
  • Informatiemanagement, met MyLab NL toegangscode
    Rolf Bruins
    Informatiemanagement, met MyLab NL toegangscode
    € 44,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dinosauriër of krokodil

        Dinosauriër of krokodil
        Tony de Bree
        /