Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Marktonderzoek
Marktonderzoek
Marktonderzoek
Kees Benschop Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging. Meer over Kees Benschop
Lees het volledige artikel
Kees Benschop

Marktonderzoek

Paperback Nederlands 2017 9789024405695
Verkooppositie 7482
In herdruk, verschijningsdatum onbekend
26,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Marktonderzoek dekt kerntaak P1-K1 van het kwalificatiedossier Marketing, Communicatie en Evenementen. Ook bereidt dit boek voor op het SPL/ECABO-examen Marktonderzoek. Het boek legt, samen met de rest van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het Nima A diploma. Voor verwerking en analyse van de onderzoeksgegevens hebben we gekozen voor Microsoft Excel. Leerlingen zijn immers al vertrouwd met Excel en dit programma kan bij een niet al te groot onderzoek prima uit de voeten met de analyse van een datamatrix. Ook sluit dit goed aan bij het praktijkmateriaal van SPL.

Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit acht delen, die ook als ebook in full colour leverbaar zijn:
-Basisboek marketing
-Marketingplanning
-Marketing: de harde cijfers
-Communicatie
-Marktonderzoek
-Evenementen organiseren
-Extra Pitch voor Nima A

De indeling van de eerste zes delen spoort voor 100% met de indeling van de SPL/ECABO examens, mede doordat deze boeken specifiek gericht zijn op het kwalificatiedossier MCE.

De online toets- en oefenportal PracticX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het examen van SPL/ECABO zijn er oefenexamens, eveneens met directe feedback.

Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.

Specificaties

ISBN13:9789024405695
Trefwoorden:marktonderzoek, MBO
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:216
Uitgever:Uitgeverij Sarphati
Druk:2
Verschijningsdatum:7-6-2019
Hoofdrubriek:Marketing
Serie:Pitch

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kees Benschop

Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging. Daar raakte hij gespecialiseerd in tempodifferentiatie en individuele leertrajecten. Daarvoor is helder en toegankelijk leermateriaal nodig. Met het maken daarvan heeft hij 25 jaar ervaring. Marketing is één van zijn interessegebieden. In de gangbare economische modellen wordt aansluiting van vraag en aanbod als vanzelfsprekend verondersteld. Maar, zegt hij, goede aansluiting van aanbod bij de vraag is moeilijker dan je op het eerste gezicht zou denken, en het is maar een minderheid van aanbieders die daar echt goed in is. Volop te leren dus, voor studenten en voor aanbieders.

Andere boeken door Kees Benschop

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Marktonderzoek plannen
2. Bureauonderzoek
3. Veldonderzoek
4. Enquêtevragen
5. Frequentie
6. Centrummaten
7. Steekproefberekening
8. Steekproef trekken en controleren
9. Gegevensverwerking en analyse
10. Rapportage

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Alles voor Nima A
    Kees Benschop
    Alles voor Nima A
    € 76,95
  • Marketingplanning
    Kees Benschop
    Marketingplanning
    € 30,75
  • Basisboek marketing
    Kees Benschop
    Basisboek marketing
    € 31,50
  • Pitch Marketingplanning
    Kees Benschop
    Pitch Marketingplanning
    € 30,50
  • Evenementen organiseren
    Kees Benschop
    Evenementen organiseren
    € 25,50
  • Extra Pitch voor Nima A
    Kees Benschop
    Extra Pitch voor Nima A
    € 26,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktonderzoek

        Marktonderzoek
        Kees Benschop
        /