Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Mediapsychologie

Paperback Nederlands 2021 4e druk 9789024434800
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

In onze moderne informatiesamenleving worden we dagelijks omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen.

Mediapsychologie biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. Het boek is opgedeeld in drie delen. Het eerste deel is een korte kennismaking met het vak en legt uit wat mediapsychologie is. Deel twee behandelt de psychologische processen die in de media een rol spelen. Het derde deel laat zien hoe de verschillende typen media zoals nieuws, soaps, en social media ons denken, onze gevoelens en ons handelen beïnvloeden. Voor deze vierde druk zijn alle hoofdstukken geheel herzien en alle voorbeelden geactualiseerd.

Mediapsychologie is bedoeld voor studenten in de studierichtingen psychologie, communicatie, media, marketing en journalistiek in het hoger onderwijs. Ook voor iedereen die inzicht wil krijgen in de werking van media is Mediapsychologie verplichte kost.

Op de website vind je achtergrondinformatie, casussen en voorbeelden om je kennis en inzicht te verdiepen.

Specificaties

ISBN13:9789024434800
Trefwoorden:media, Mediapsychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:180
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:22-3-2021

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Oscar Peters

Oscar Peters is zakelijk directeur van het gedragswetenschappelijk onderzoeksinstituut IBR van de Universiteit Twente.

Andere boeken door Oscar Peters

Over Ard Heuvelman

Ard Heuvelman is als docent verbonden aan de opleiding Communicatiewetenschap aan de Universiteit Twente.

Andere boeken door Ard Heuvelman

Over Bob Fennis

Bob Fennis is als docent verbonden aan de opleidingen psychologie en communicatiewetenschap van de Universiteit Twente.

Andere boeken door Bob Fennis

Inhoudsopgave

Inleiding bij de vierde herziene druk

Deel 1: Mediapsychologie: een inleiding
1. Wat is mediapsychologie?
2. De psychologische benadering van media-effecten
3. Een model van media-informatieverwerking

Deel 2: Psychologische processen
4. Selectie en interactie
5. Arousal en aandacht
6. Waarderen
7. Onthouden
8. Interpreteren
9. Attitudes en overreding

Deel 3: Media en gedrag
10. Invloed van media op gedrag
11. Mediagebruik
12. Ontwikkelingen in media en mediagebruik

Literatuur
Trefwoordenregister
Namenregister
Over de auteurs
Fotoverantwoording

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mediapsychologie