Gedragsverandering
Van principe tot praktijk
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789024458592Samenvatting
De campagne van de Rijksoverheid die je beweegt om veilig aan het verkeer deel te nemen. Doppen die vastzitten aan colaflesjes, zodat je die ook recyclet als je de flessen inlevert. Afbeeldingen van boeken in de stiltécoupé, zodat je niet met anderen praat. De vlieg in het urinoir om ‘morsen’ tegen te gaan.
Pogingen om gedrag te veranderen vind je overal. Zo probeert men uitdagingen in de maatschappij aan te pakken. Maar makkelijk is het niet, want mensen handelen niet volledig rationeel en pogingen om gedrag te veranderen gaan regelmatig mis. Hoe doe je dat wél effectief?
'Gedragsverandering, van principe tot praktijk' biedt je de handvatten. Je leert gedrag begrijpen en analyseren zodat je de juiste technieken selecteert om gedrag te beïnvloeden, sturen en bestendigen. Bovendien maak je kennis met een stapsgewijze aanpak voor jouw vraagstukken. Van accurate analyse naar impactvolle interventies. Zo kun je direct aan de slag om verschil te maken.
Op het online platform vind je de theorie uit dit boek, afgewisseld met video’s en opdrachten. Dit helpt je om de kennis goed te verwerken en toe te passen. In het voortgangsoverzicht zie je je resultaten. Ga naar boomstudent.nl om jouw toegang te activeren.
'Gedragsverandering, van principe tot praktijk' is gericht op studenten in het hoger onderwijs die burgers, consumenten en medewerkers een duwtje in de goede richting willen geven. Het is essentieel als je campagnes, communicatie, beleid of nudges ontwerpt en waardevol voor iedereen die met mensen werkt en dat effectiever wil aanpakken.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan