Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De acht principes voor effectief ondernemerschap

Actief en ondernemend denken

Paperback Nederlands 2002 9789025412302
Verkooppositie 9999999137 dagen in de top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

We hebben ons te lang afhankelijke gemaakt van een aantal managementdenkers die ons vertelden hoe we zakelijke problemen moesten oplossen. Dat leidde vaak niet tot enig resultaat. De oorzaak daarvan is volgens de auteurs van dit boek dat we juist moeten leren zelf na te denken, zelf oplossingen bedenken en daar ook actief naar handelen. Dat geeft de grootste kans op blijvend succes.
Denken is de kern van ondernemen. 'De acht principes voor effectief ondernemerschap' biedt een methode voor het activeren van ondernemend denken:
1. Laat uw ego achter bij de voordeur
2. Wek nieuwsgierigheid op
3. Neem afstand van de 'perfecte' oplossing
4. Verzamel bewijzen
5. Bereken de effecten
6. Onderzoek het uitwaaierend effect
7. Rem af voor oranje stoplichten
8. Zoek de werkelijke oorzaak.

Specificaties

ISBN13:9789025412302
Trefwoorden:leiderschap, ondernemen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Marc Westeneng | 4 maart 2003
Ik geef een 7 Het boek 'De acht principes' belooft dat je door het volgen van acht principes en door zelf na te denken de 'vrijwel perfecte oplossing' voor je problemen zult vinden. En wie wil dat nu niet? Het boek biedt een mengeling tussen een beslismodel ('welke stappen moet ik zetten') en communicatietips ('hoe neem ik anderen in deze stappen mee').Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
6 stemmen
0
4
0
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Stephen Covey

Stephen Covey is overleden op 16 juli 2012. Covey was directeur bij het Covey Leadership Center in Utah en hij wordt gezien als bijzondere managementauteur met verdiende goeroestatus. Natuurlijk is hij voor iedereen de auteur van 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' (proactief, doelgericht, prioriteiten stellend, synergie zoekend, empathisch, winst uit diversiteit halend, en rust nemend) en zal dat vermoedelijk ook wel blijven. Niet dat Covey daarmee tekort wordt gedaan, gelet op het telkens terugkerende thema 'effective', maar wel dat een ander belangrijk thema wat ondersneeuwt. En dat is menselijkheid. Covey spreekt in dit verband van 'het derde alternatief', niet geheel toevallig ook de titel van zijn laatste boek. Niet vechten, ook niet vluchten, maar zoeken naar een gezamenlijke oplossing. En die vind je door synergie, empathie en bescheidenheid te combineren. In zijn eigen woorden: 'Bij conflicten zijn we gewend om te denken in termen van “mijn versus jouw”. Mijn team is goed, het jouwe is slecht. Wie op deze manier denkt, ziet maar twee alternatieven voor een oplossing. Maar je kunt ook kijken of er een uitkomst mogelijk is die beter is dan beide opties, en ons allebei naar een hoger plan tilt. Met zo'n derde alternatief kunnen we niet alleen problemen oplossen, maar ook de toekomst transformeren.' Waarmee succes, toch de rode draad in zijn werk, naar een hoger plan wordt getild. En wel van persoonlijk naar gemeenschappelijk niveau. Succes als resultaat van een gemeenschappelijke oplossing.

Andere boeken door Stephen Covey

Inhoudsopgave

Voorwoord door Stephen R. Covey
Dankwoord
Inleiding

1. Denk na!
2. Ego-alarm
3. De taal van de bescheidenheid
4. Op zoek naar nieuwsgierigheid
5. Welkom bij de grote gebeurtenis
6. Niet meer raden
7. Weersta de verleiding van de oplossing!
8. Mislukken met de snelheid van het geluid: de snelheidsverslaving
9. Geloof is mooi, maar wij willen bewijzen zien
10. Op zoek naar zachte bewijzen
11. Op zoek naar harde bewijzen
12. Schoolbordeconomie
13. Wie of wat ondervindt de gevolgen?
14. Laten we realistisch blijven
15. Waarom naar het waarom vragen?
16. Let op: het gaat om tijd, mensen en geld
17. Maak uw bedrijf twijfelbestendig
18. Het nu-tijdperk

Vragen en antwoorden voor de nieuwsgierigen
Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De acht principes voor effectief ondernemerschap