Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Slimmer sneller beter

Het geheim van productiviteit thuis en op het werk

Paperback Nederlands 2016 9789026329418
Niet leverbaar.

Samenvatting

Voor iedereen die slimmer wil werken

Iedereen zou meer willen doen in minder tijd. Maar met simpelweg harder werken en meer to do-lijstjes alleen gaat dat niet lukken. Essentieel is een verandering in hóé we denken, doelen formuleren, teams samenstellen en beslissingen nemen. Dat is de prikkelende stelling van Charles Duhigg, die het laatste wetenschappelijk onderzoek op dit vlak inzichtelijk maakt

In 'Slimmer sneller beter' maken we kennis met acht inzichten over productiviteit. Zo leren we onder andere hoe Disney het team van Frozen tot meer in een kortere tijd wist te prikkelen door de juiste spanning te creëren en hoe zowel Toyota als de FBI de betrokkenheid en innovatiekracht van hun werknemers vergroot door de belangrijke beslissingen aan hen over te laten.

Dit boek laat zien dat de manier waarop we de wereld en onze eigen keuzes beschouwen de sleutel is tot meer productiviteit.

"In 'Slimmer sneller beter' legt Duhigg uit hoe we de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek kunnen toepassen op ons dagelijks leven. Een meesterlijk must-read voor iedereen die meer voor elkaar wil krijgen." – David Allen, auteur van 'Getting things done'

Specificaties

ISBN13:9789026329418
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:382
Druk:1
Verschijningsdatum:14-4-2016
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

Slimmer sneller beter
Sjors van Leeuwen | 20 mei 2016
Wie wil er niet slimmer, sneller en beter werken, leren en leven? Meer doen in minder tijd en je daarbij ook nog lekker relaxed voelen. Met alleen harder werken en nog meer to-do lijstjes gaan we het niet redden. Daar is een fundamenteel andere aanpak voor nodig. Dat schrijft Charles Duhigg in Slimmer sneller beter over het geheim van productiviteit thuis en op het werk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Charles Duhigg

Charles Duhigg studeerde geschiedenis aan Yale University en bedrijfskunde aan Harvard University. Hij schrijft voor The New York Times en woont in New York.

Andere boeken door Charles Duhigg

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Motivatie
Bootcamphervormingen, rebellie in het verzorgingshuis en ‘locus of control’
2. Teams
Psychologische veiligheid bij Google en Saterday Night Live
3. Focus
Cognitieve blikvernauwing, Air France-vlucht 447 en de kracht van mentale modellen
4. Doelen stellen
SMART-doelen, stretch-doelen en de Jom Kipoeroorlog
5. Managementcultuur
Een ontvoeringszaak oplossen met lean en agile denkwerk en een vertrouwenscultuur
6. Beslissen
De toekomst voorspellen (en winnen bij poker) met behulp van bayesiaanse psychologie
7. Creativiteit
Hoe innovatiemakelaars en creatieve wanhoop Frozen tot een goed einde brachten
8. Data verwerken
Hoe de openbare scholen van Cincinnati informatie tot kennis transformeerden

Bijlage
Hoe de lezer deze ideeën in praktijk kan brengen
Dankwoord
Over de bronnen
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Slimmer sneller beter