Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 75% korting

Integrale kwaliteit in de gezondheidszorg

Van inspecteren naar Leren

Gebonden Nederlands 1999 9789026726446
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 75% korting

Samenvatting

Dit boek behandelt op een systematische wijze de toepassing van integrale kwaliteit in de gezondheidszorg. Daarbij is de leidraad het model van de European Foundation for Quality management, in Nederland bewerkt door het Instituut Nederlandse Kwaliteit. Het model gaat ervan uit dat teneinde in de zorg excellente resultaten te behalen (klinische resultaten maar ook waardering door patiënten, door medewerkers en door de maatschappelijke omgeving) de leiding van de organisatie intensief en op kwaliteit gericht de behandelprocessen moet aansturen door middel van een strategisch kwaliteit- en personeelsbeleid met de juiste inzet n van middelen. Walburg behandelt deze onderwerpen vanuit de theorie en de ervaringen in het bedrijfsleven, maar gericht op de toepassing in de praktijk van de zorg. Daartoe geeft hij talloze voorbeelden van excellente Europese bedrijven en Nederlandse zorginstellingen in het hele scala van ziekenhuis tot ambulante geestelijke gezondheidszorg.

Specificaties

ISBN13:9789026726446
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:350
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
1
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan Auke Walburg

Prof. Dr. Jan Auke Walburg is directeur van de Jellinek, die in 1996 de Nederlandse Kwaliteitsonderscheiding ontving. Hij si tevens parttimerhoogleraar bedrijfskunde aan de Technische Universiteit in Eindhoven met als speciale opdracht het onderzoeken van de mogelijkheden om de principes van integrale kwaliteit zoals die zijn ontwikkeld in het bedrijfsleven toe te passen in de gezondheidszorg.

Andere boeken door Jan Auke Walburg

Inhoudsopgave

Deel 1 - Ontwikkeling

1. Gezondheidszorg en kwaliteit
2. Een integraal kwaliteitsmodel voor de gezondheidszorg

Deel 2 - De aandachtsgebieden uit het EFQM-model

3. Leiderschap
4. Beleid en strategie
5. Personeelsbeleid
6. Middelenmanagement
7. Management van processen
8. Waardering door klanten
9. Waardering door medewerkers
10. Waardering vanuit de maatschappij
11. Eindresultaten

Deel 3 - Implementatie kwaliteitsbeleid

12. Implementatie kwaliteitsbeleid in gezondheidszorginstellingen

Literatuur
Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Integrale kwaliteit in de gezondheidszorg