Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Efficiënt e-mailen

Van last naar lust, onder het motto: wie is hier nu eigenlijk de baas ?

Paperback Nederlands 2007 9789027447791
Verkooppositie 999999939 dagen in de top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

Wie kent niet de angst voor de inbox na een welverdiende vakantie? Of het meningsverschil dat via de mail moet worden 'opgelost'? Of de vele cc's die je ontvangt en die onnodig blijken te zijn? Hoe wordt je je overvolle mailbox weer de baas? 'Efficiënt e-mailen' biedt nuttige handvatten om het werken met e-mail weer beheersbaar te maken.

Met:
- de ultieme e-mailtest: wat voor e-mailer ben jij?
- de top tien e-mailvreters;
- hoe je in vijf stappen een lege inbox krijgt;
- hoe je je e-mailprogramma voor je kunt laten werken;
- e-mailetiquette en -protocollen;
- tips om ook je papieren informatiestroom te ordenen.

Specificaties

ISBN13:9789027447791
Trefwoorden:internet, e-mail
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:155
Druk:1
Verschijningsdatum:1-7-2007

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
1
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Tips die werken bij emailmanagement
Ger Post 1 december 2014 Email is een gigantisch psychologisch en economisch probleem, we worstelen dagelijks met het mailmonster. Welke tips werken echt?
Alle interviews en artikelen (1)

Over Denise Hulst

Sinds 1997 ben ik zelfstandig ondernemer. Ik heb tijden van grote voorspoed meegemaakt en tijden van grote crisis. Ondernemerschap is de laatste jaren ingrijpend veranderd door de ontwikkelingen rond internet, de bankencrisis en de manier waarop mensen leren en werken. Ondernemerschap wordt dan ook nooit meer zoals het was. De vraag is of dat erg is als je je weet te ontworstelen aan de dwingende keurslijven van grote corporaties. Het vinden van nieuwe verdienmodellen is de uitdaging van elke moderne ondernemer. Niet zo lang geleden was het voldoende om een goede vakvrouw te zijn om een goede boterham te kunnen verdienen. Ook als je zzp’er was. Tegenwoordig moet je zowel vakinhoudelijk een specialist zijn, als ook specialist op het gebied van online ondernemen en internetmarketing, als je werkelijk omzet wilt genereren met je website en/ of je online business. Mijn grootste drijfveer om op deze manier te ondernemen is dat in deze vorm al mijn kwaliteiten en mijn creativiteit samenkomen. Wat ik leuk vind is: overal kansen en mogelijkheden zien, werken met mensen en ze een stap verder brengen in hun ondernemerschap, elke keer nieuwe dingen oppakken en bedenken, bezig zijn met vorm en inhoud in combinatie met techniek en de mogelijkheden die internet biedt. Dat is mijn ondernemerschap en daar word ik heel blij van. Ik ben getrouwd, heb 2 jongvolwassen kinderen, ben kostwinner en houd erg van mensen. Ik ben altijd blij als ik ze goed kan helpen met het ontwikkelen van hun eigen ondernemerschap en als ik op die manier bijdraag aan het succes van anderen. Succesvol ondernemen is voor mij een van de meest bevredigende dingen in mijn leven, naast het hebben van mijn twee geweldige kinderen, man, vrienden en vriendinnen.

Andere boeken door Denise Hulst

Inhoudsopgave

Deel 1: E-mail -& informatieoverload
1. Informatie, time management en efficiency
2. Top 10 e-mail tijdvreters
3. Wat is informatie?
4. Wat voor e-mailer ben jij? Test jezelf
5. E-mail: de beide zijden van de digitale medaille
6. Wanneer wel e-mail, wanneer niet?
7. Hoe efficiënt werk jij met e-mail? Test jezelf
8. Te veel e-mail en informatie: bewaren of weggooien

Deel 2: an de slag: in 5 stappen naar een lege Inbox
9. Maak een goed archief in je e-mailomgeving en op de server
10. In 5 stappen naar een lege Inbox en een overzichtelijk e-mail/digitaal archief
11. Laat de pc het werk doen: automatisch archiveren of verwijderen van e-mailberichten
12. Beperk het aantal inkomende e-mailberichten met Wizard Regels of Rules
13. Nog meer efficiënte toepassingen in Outlook
14. Toepassingen voor gevorderden en waaghalzen
15. Wat je nog meer kunt doen
16. Een volle Inbox na de vakantie
17. E-mail voor de hele afdeling of het hele team
18. Samenwerking tussen managers/directeuren en ondersteuners
19. Een samenvatting: hoe maak ik mijn Inbox schoon en hoe houd ik hem schoon?

Deel 3: E-mailétiquette & do's & dont's
20. Do's % dont's
21. Een voorbeeld e-mailprotocol.

Nawoord
Dankwoord
Leeslijst
Handige adressen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Efficiënt e-mailen