Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het Face-to-Faceboek

Maak je persoonlijke businessplan

Paperback Nederlands 2013 9789035246478
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

We lezen en merken het vaak: werk en privé zijn steeds lastiger te scheiden. Met internet op uw smartphone of tablet kunt u overal en altijd aan het werk zijn en uw persoonlijke communicatie bijhouden. Het kan, dus u doet het. Het kan, dus u moet het. En zo lijkt er geen ontkomen meer aan: privé en werk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Om goed te kunnen presteren moet er echter wel sprake zijn van een balans tussen werk en privé. Mensen toetsen zichzelf meer aan wat ze doen en wat ze denken dat anderen van hen verwachten dan aan wie ze zijn. Terwijl het geluk in uw leven wordt bepaald door wie u bent.

Het persoonlijk businessplan bevat alle ingrediënten voor groei en verandering vanuit die integratie van werk en privé. Het is een praktisch plan dat heel gemakkelijk op te stellen is door een aantal opdrachten uit te voeren.

Met het raamwerk van het welbekende en in het bedrijfsleven veelgebruikte businessplan helpt dit boek u een persoonlijk levensplan op te zetten: het persoonlijk businessplan. Niks geen soft gedoe, maar een zakelijke aanpak voor een gelukkig(er) leven.

Specificaties

ISBN13:9789035246478
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:141
Druk:1
Hoofdrubriek:Werk en loopbaan

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Birgitta van Loon

Birgitta van Loon (1957) richtte in 1998 In'tent Communicatie op en ontwikkelde haar eigen methodiek voor het analyseren van persoonlijke en bedrijfswaarden, die zij veel gebruikt tijdens haar werk en workshops. Met de door haar ontwikkelde strategie heeft ze verschillende organisaties ondersteund in hun leiderschap en communicatie tijdens innovatie en veranderingsprocessen. Birgitta is specialist op het gebied van praktische en creatieve implementatie van Corporate Social Responsibility in organisaties. Birgitta was van 1988 tot 1998 de rechterhand van Eckart Wintzen op strategisch gebied van communicatie en publiciteit. Zij begeleidde meerdere fusies bij BSO/Origin toen het softwarebedrijf uitgroeide van vierhonderd medewerkers tot een wereldwijde organisatie met tienduizend medewerkers. In 1996 haalde zij - samen met Eckhart Ben & Jerry's ijs naar Europa. Birgitta ontwikkelde de marketingcommunicatie voor Ben & Jerry's Benelux. Birgitta schreef ook 'Wie… durft de afdeling communicatie op te heffen' (2008). Ze geeft in binnen- en buitenland lezingen en is gastdocent aan verschillende universiteiten.

Andere boeken door Birgitta van Loon

Over Jaco de Rapper

Drs. Jaco de Rapper (1963) is gedragswetenschapper, organisatieandragoog en systeemtherapeut. Na zijn studie Sociale Wetenschappen is hij vijf jaar in psychoanalyse geweest om grondig zelfonderzoek te doen. Vanaf 1990 werkte Jaco in het hbo-onderwijs als manager en docent. In 2004 werd hij directeur van Optend b.v. Van daaruit verricht hij onderzoek en begeleidt hij organisaties in veranderingsprocessen. Daarnaast geeft Jaco trainingen aan directies in de profit- en non-profitsector. In Nederland geniet Jaco veel bekendheid als persoonlijk coach en therapeut. Hij werkt 25 jaar als familietherapeut. Jaco is verspreider van het gedachtegoed van wijlen professor I. Boszormenyi-Nagy over de contextuele benadering in gezondheidszorg, onderwijs, hulp- en dienstverlening en het bedrijfsleven. Hij heeft een post-academische opleiding ontwikkeld waarin het gedachtegoed van Nagy centraal staat. Zijn scherpe analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden maken hem tot veelgevraagd inleider, trainer en begeleider in complexe situaties.

Andere boeken door Jaco de Rapper

Inhoudsopgave

Dankwoord

1. Het persoonlijk businessplan
2. Essentiële maatschappelijke ontwikkelingen
3. Genogram: het verleden geeft inzicht in je toekomst
4. Worden wie je bent: van dialoog naar verbinding
5. Kernwaarden: de essentiële basis
6. Doelen: neem de regie over je leven
7. Stakeholders: hulp uit (on)verwachte hoek
8. Home made marketing
9. Cultuur en energie: vitamine D7
10. Je kunt het: kansen en bedreigingen
11. Hoera hier ben ik!
12. En nu aan de slag: all you need is power!

Literatuur
Over de auteurs

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Face-to-Faceboek