

Birgitta van Loon (1957) richtte in 1998 In'tent Communicatie op en ontwikkelde haar eigen methodiek voor het analyseren van persoonlijke en bedrijfswaarden, die zij veel gebruikt tijdens haar werk en workshops.
Meer over de auteursHet Face-to-Faceboek
Maak je persoonlijke businessplan
Paperback Nederlands 2013 9789035246478Samenvatting
We lezen en merken het vaak: werk en privé zijn steeds lastiger te scheiden. Met internet op uw smartphone of tablet kunt u overal en altijd aan het werk zijn en uw persoonlijke communicatie bijhouden. Het kan, dus u doet het. Het kan, dus u moet het. En zo lijkt er geen ontkomen meer aan: privé en werk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Om goed te kunnen presteren moet er echter wel sprake zijn van een balans tussen werk en privé. Mensen toetsen zichzelf meer aan wat ze doen en wat ze denken dat anderen van hen verwachten dan aan wie ze zijn. Terwijl het geluk in uw leven wordt bepaald door wie u bent.
Het persoonlijk businessplan bevat alle ingrediënten voor groei en verandering vanuit die integratie van werk en privé. Het is een praktisch plan dat heel gemakkelijk op te stellen is door een aantal opdrachten uit te voeren.
Met het raamwerk van het welbekende en in het bedrijfsleven veelgebruikte businessplan helpt dit boek u een persoonlijk levensplan op te zetten: het persoonlijk businessplan. Niks geen soft gedoe, maar een zakelijke aanpak voor een gelukkig(er) leven.
Specificaties
Over Jaco de Rapper
Inhoudsopgave
1. Het persoonlijk businessplan
2. Essentiële maatschappelijke ontwikkelingen
3. Genogram: het verleden geeft inzicht in je toekomst
4. Worden wie je bent: van dialoog naar verbinding
5. Kernwaarden: de essentiële basis
6. Doelen: neem de regie over je leven
7. Stakeholders: hulp uit (on)verwachte hoek
8. Home made marketing
9. Cultuur en energie: vitamine D7
10. Je kunt het: kansen en bedreigingen
11. Hoera hier ben ik!
12. En nu aan de slag: all you need is power!
Literatuur
Over de auteurs
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan