

Rond leiderschap
De brug tussen wetenschap en praktijk
Gebonden Nederlands 2014 9789038222929Samenvatting
Na jaren intensieve literatuurstudie is Patrick Vermeren er wonderwel in geslaagd om een zeer ambitieus project tot een goed einde te brengen. Weinig academici kunnen aan de publicatiedruk weerstaan en slagen er dan ook maar zelden in om buiten hun ivoren toren te treden. Omgekeerd nemen weinig consulenten de tijd om zich na hun opleiding grondig te verdiepen in nieuwe ontwikkelingen in de wetenschappelijke literatuur.
Academici en consulenten zijn op elk op hun manier ‘wereldvreemd’. Met dit boek slaat consulent Patrick Vermeren de broodnodige brug tussen twee deze twee werelden, waarbij hij zichzelf en de wetenschappelijke literatuur voortdurend in vraag durft te stellen en zich zo hoedt voor de confirmatieneiging. Op een vlotte, zeer onderhoudende en wetenschappelijk gedegen wijze weet Patrick Vermeren zowel consulenten als academici blijvend te prikkelen doorheen dit boek. Wat is een goede leidinggevende stijl? Hoe spelen leidinggevenden in op de motivatie van werknemers? Dit vormen de centrale vragen binnen dit boek dat zonder twijfel een bron van inspiratie zal zijn voor leidinggevenden die graag hun leidinggevende stijl willen optimaliseren!
Specificaties
Inhoudsopgave
Inleidíng
Deel 1: Leiderschapscircumplex
Deel 2: Acht stijlen in de praktijk
Deel 3: Beslissen, vergaderen en taken toevertrouwen
Deel 4: Motivatie en bepaalde managementpraktijken
Deel 5: Anders leiden
Deel 6: Leiderschap aanleren
Besluit
Bijlagen
Trefwoordenregister
Lijst met belangrijke figuren en tabellen
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan