Marketingplanning (2e druk 2008)
Ingenaaid Nederlands 2008 2e druk 9789039525494Samenvatting
In 'Marketingplanning' geeft de auteur systematisch alle stappen van het marketingproces weer. Aan bod komen marktdefinities, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling.
Behalve een gedegen beschrijving van de theorie bevat deze uitgave veel uitstapjes naar de praktijk. Bovendien maken heldere structuurschema's duidelijk in welk deel van het proces u zich bevindt. In deze tweede, geactualiseerde druk wordt meer nadruk gelegd op het onderbouwen van beslissingen en het aanscherpen van het analyseproces. Ook vormt de PDCA-cyclus nadrukkelijker de context van het hele boek.
Naast een uitvoerige en gedetailleerde beschrijving van de theorie bevat 'Marketingplanning' veel uitstapjes naar de praktijk. Dat maakt het boek ook geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten waarvoor marketingplannen geschreven moeten worden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Studiewijzer
1. Marketingplanning, de start
2. Marketingplanning, de externe analyse
3. Marketingplanning, de interne analyse
4. Marketingplanning, de SWOT-analyse
5. Marketingplanning, de strategische keuzes
6. Marketingplanning, de tactische en operationele keuzes
Kernbegrippen
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan