VOORDEEL - 76% korting

Marketingplanning (2e druk 2008)

Ingenaaid Nederlands 2008 2e druk 9789039525494
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 76% korting

Samenvatting

In 'Marketingplanning' geeft de auteur systematisch alle stappen van het marketingproces weer. Aan bod komen marktdefinities, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling.

Behalve een gedegen beschrijving van de theorie bevat deze uitgave veel uitstapjes naar de praktijk. Bovendien maken heldere structuurschema's duidelijk in welk deel van het proces u zich bevindt. In deze tweede, geactualiseerde druk wordt meer nadruk gelegd op het onderbouwen van beslissingen en het aanscherpen van het analyseproces. Ook vormt de PDCA-cyclus nadrukkelijker de context van het hele boek.

Naast een uitvoerige en gedetailleerde beschrijving van de theorie bevat 'Marketingplanning' veel uitstapjes naar de praktijk. Dat maakt het boek ook geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten waarvoor marketingplannen geschreven moeten worden.

Specificaties

ISBN13:9789039525494
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:413
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:13-2-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord
Studiewijzer

1. Marketingplanning, de start
2. Marketingplanning, de externe analyse
3. Marketingplanning, de interne analyse
4. Marketingplanning, de SWOT-analyse
5. Marketingplanning, de strategische keuzes
6. Marketingplanning, de tactische en operationele keuzes

Kernbegrippen
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingplanning (2e druk 2008)