

Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Eelko HuizinghFundamenten van marketing
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789039525555Samenvatting
Dit boek is bestemd voor studenten aan hogescholen en universiteiten die in hun vooropleiding geen of onvoldoende kennis hebben opgedaan van de beginselen van marketing. Met name voor niet-economische opleidingen in het Hbo omvat het boek de gehele stof die beheerst moet worden.
'Fundamenten van marketing' - dat deel uitmaakt van de serie 'Fundamenten' - bespreekt de basisbeginselen van moderne marketing en staat stil bij recente ontwikkelingen en hun gevolgen voor marketing. Uitgangspunt is dat de lezer zonder voorkennis vertrouwd raken met het onderwerp. In dit boek wordt marketing stap voor stap geïntroduceerd. De stof wordt verduidelijkt met veel voorbeelden en afbeeldingen. Na elk theoriehoofdstuk zijn voldoende opgaven opgenomen waarmee studenten de stof kunnen oefenen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Over de auteurs
Deel 1 - Zakendoen in de 21e eeuw. Waar staan we?
1. Waarom marketing
2. Marketing in de 21e eeuw
Deel 2 - Naar effectief marketingbeleid. Wat willen we? Wat wéten we?
3. Ondernemingsstrategie
4. Marketingstrategie
5. Klantgedrag
Deel 3 - De marketinginstrumenten. Wat kunnen we?
6. Product
7. Prijs
8. Communicatie
9. Distributie
Deel 4 - Overgaan tot actie. Waar moeten we op letten?
10. Klantenbinding versterken
11. Meetbare marketingprestaties
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan