Fundamenten van marketing

Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789039525555
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Dit boek is bestemd voor studenten aan hogescholen en universiteiten die in hun vooropleiding geen of onvoldoende kennis hebben opgedaan van de beginselen van marketing. Met name voor niet-economische opleidingen in het Hbo omvat het boek de gehele stof die beheerst moet worden.

'Fundamenten van marketing' - dat deel uitmaakt van de serie 'Fundamenten' - bespreekt de basisbeginselen van moderne marketing en staat stil bij recente ontwikkelingen en hun gevolgen voor marketing. Uitgangspunt is dat de lezer zonder voorkennis vertrouwd raken met het onderwerp. In dit boek wordt marketing stap voor stap geïntroduceerd. De stof wordt verduidelijkt met veel voorbeelden en afbeeldingen. Na elk theoriehoofdstuk zijn voldoende opgaven opgenomen waarmee studenten de stof kunnen oefenen.

Specificaties

ISBN13:9789039525555
Trefwoorden:marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:362
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-3-2010
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Eelko Huizingh

Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij geeft les en doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.

Andere boeken door Eelko Huizingh

Inhoudsopgave

Voorwoord

Over de auteurs

Deel 1 - Zakendoen in de 21e eeuw. Waar staan we?

1. Waarom marketing
2. Marketing in de 21e eeuw

Deel 2 - Naar effectief marketingbeleid. Wat willen we? Wat wéten we?

3. Ondernemingsstrategie
4. Marketingstrategie
5. Klantgedrag

Deel 3 - De marketinginstrumenten. Wat kunnen we?

6. Product
7. Prijs
8. Communicatie
9. Distributie

Deel 4 - Overgaan tot actie. Waar moeten we op letten?

10. Klantenbinding versterken
11. Meetbare marketingprestaties

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Fundamenten van marketing