,

Aan de slag met IT Service Management

Het opzetten en inrichten van een service desk

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789039527825
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Aan de slag met IT Service Management' beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen het vakgebied IT-beheer. Hiermee krijgen studenten een goed overzicht van en inzicht in het opzetten en inrichten van IT Service Management.

Het boek is gebaseerd op de meest recente versie van, ITIL 2011. Na een introductie van ITIL en van IT-diensten, komen de Servicelevenscyclus en Serviceproductiefase aan de orde, aangevuld met de belangrijkste operationele functies binnen ITIL. Hierbij is er veel aandacht voor de praktijk van alledag bij de Service Desk, het centrale aanspreek punt in een IT-organisatie. Daarna volgen de essentiële operationele beheer processen van een IT-organisatie: Incident beheer, Request Fulfilment, Probleembeheer, Toegangsbeheer en Event Management. Voor de volledigheid worden ook de overige fasen van de ITIL Servicelevenscyclus en het belang van informatiebeveiliging kernachtig toegelicht.

Er is veel aandacht voor de praktische toepasbaarheid en de relatie met de dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk is daarom voorzien van diverse opgaven. Een uitvoerige, doorlopende case aan het eind van elk hoofdstuk biedt de student de mogelijkheid vanuit de theorie en zijn eigen inzichten praktische situaties te beoordelen.

Extra materiaal, waaronder vragen en aanvullende literatuur is beschikbaar via de hbo-portal

Specificaties

ISBN13:9789039527825
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:272
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:19-4-2017
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Frits Gubbels

Frits Gubbels is een vooraanstaande auteur met een indrukwekkende portfolio van meer dan 25 boeken, voornamelijk gericht op ICT in het MBO-onderwijs. Sinds 1998 waren diverse grote uitgevers in Nederland opdrachtgevers voor deze uitgaven. Zeer succesvol waren de boeken over onder meer Service Management, ITIL, beveiliging en datacommunicatie. De inhoud van deze boeken wordt gestaafd door ruim 30 jaar ervaring in de ICT. Zeer succesvol waren onder meer: * ICT Infrastructuur en Datacommunicatie; organisatie, beheer, techniek (4 drukken) * MBO ICT Gebruikersondersteuning niveau 3 en 4 * Service Desk 4 / ITIL Foundation * Maatwerk MBO ICT 3 Basisboek ICT * Effectieve Hulpmiddelen bij Overbelasting Na de ontwikkeling van een succesvolle cursus 'Cryptobeleggen' is besloten hierover ook een boek uit te gaan geven. Deze uitgave, 'Cryptobeleggen, toepassing en gebruik', is gericht op het brede publiek dat met cryptobeleggen aan de slag wil en zich richt op de lange termijn belegging. Vanuit een ruime invalshoek wordt de lezer geïntroduceerd in het uitgebreide speelveld van cryptobeleggen. Een gezonde interesse en enige hunkering naar crypto zijn hierbij onontbeerlijk. Cryptobeleggen in alle facetten vormt de uitdaging om de lezer hiermee daadwerkelijk aan de slag te laten gaan. Frits Gubbels heeft zelf ruim 30 jaar ervaring in diverse vormen van beleggen en heeft alle ins en outs van cryptobeleggen onderzocht en gebundeld in deze praktische en goed leesbare uitgave.

Andere boeken door Frits Gubbels

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Introductie ITIL
2. IT-dienstverlening
3. Service Desk
4. Incidentbeheer
5. Request Fulfilment
6. Probleembeheer
7. Toegangsbeheer
8. Event Management
9. De Servicestrategie fase
10. De Serviceontwerp fase
11. De Servicetransitie fase
12. Het belang van informatiebeveiliging

Begrippenlijst
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Aan de slag met IT Service Management