

Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging.
Meer over Kees BenschopCommunicatie
Online en offline
Paperback Nederlands 2014 9789039528150Samenvatting
'Communicatie' bereidt voor op de examen stof zoals omschreven in de SPL/ECABO toetsmatrijzen 'Geïntegreerde communicatie' en 'Communicatiebeleid en - planning'. Omdat er nogal wat overlap zit tussen beide matrijzen, is alle stof over communicatie ondergebracht in een deel dat beide toets matrijzen afdekt.
Het boek legt, samen met de andere titels van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het NIMA-A diploma.
Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen.
De methode bestaat uit zeven delen:
- Basisboek marketing
- Marktonderzoek
- Marketing: de harde cijfers
- Marketingplanning
- Communicatie
- Evenementen organiseren
- Extra Pitch voor NIMA-A
De online toets- en oefenportal PracticX is speciek ontwikkeld voor mbo-studenten.
Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het theorietentamen van SPL/ECABO zijn er oefententamens, eveneens met directe feedback.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Instrumenten bij concerncommunicatie
3. Pers, pr en tekst schrijven
4. Pr-materiaal
5. Marketingcommunicatie
6. Instrumenten bij marketingcommunicatie
7. De website
8. Marketing en zoekmachines
9. Een website maken en bijhouden
10. Marketing in sociale media
11. Direct marketing
12. Beurzen en evenementen
13. Customer service en relatiemanagement
14. Klachtenbehandeling
15. Communicatie
16. Marketingcommunicatieplan
17. Reclameplan en sales promotionsplan
18. Media
19. Het internet als reclamemedium
20. Mediaselectie
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan