Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Succesgids voor ondernemers

Meer kans van slagen voor startende én ervaren ondernemers

Paperback Nederlands 2007 2e druk 9789043014106
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Dit boek is een onmisbaar hulpmiddel en bron van inspiratie voor elke ondernemer, van starter tot wereldbedrijf.

Ondernemerschap heeft er in de 21ste eeuw compleet nieuwe dimensies bij gekregen door globalisering, open markten en vrije concurrentie. Begrippen als product, kwaliteit of prijs zijn uit de tijd. Innovatie is overal en nieuwe producten en diensten zijn razendsnel wereldwijd beschikbaar; uw klant heeft de keuze uit vele alternatieven voor elke behoefte. Modern ondernemen vergt dan ook een nieuwe, marktgerichte mentaliteit, waarmee uw bedrijf duurzaam aan de wensen en behoeften van uw specifieke markt voldoet.

Vijf strategische kernprincipes voor succesvol en doelgericht ondernemerschap, de 5 K's, vormen de inspirerende rode draad van dit boek. Het staat vol praktische voorbeelden uit het dagelijks leven van een ondernemer en zal u helpen bij het maken van belangrijke keuzes. Het vermijden van oude valkuilen en risico's, maar ook het gebruikmaken van nieuwe kansen voor elke fase van uw bedrijf komen in dit boek aan de orde. Daarmee vormt dit boek een waardevol, praktisch hulpmiddel voor het spannendste beroep ter wereld.

Jean-Paul Close wisselde 25 jaar lang internationale directiefuncties af met perioden van zelfstandig ondernemerschap. Sinds 2003 richt hij zich als auteur en ondernemer op het ontwikkelen van zijn succesvolle internationale adviesorganisatie, gebaseerd op de 5K-methode.

Specificaties

ISBN13:9789043014106
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Druk:2
Verschijningsdatum:20-4-2007
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Succesgids voor ondernemers
Eric van Arendonk | 12 december 2006
Bij een handboek, ook voor de al dan niet toekomstige marktleider verwacht je een dikke pil waarin het wel en wee van het marketingvak uiteen wordt gezet. Niets is minder waar. Het 'Handboek voor de (toekomstige) marktleider' van Jean-Paul Close is uitgegeven in A5-formaat en nog geen centimeter dik. Daar komt nog bij dat de opmaak zonder meer ruim is, met bijvoorbeeld anderhalve witregel tussen de regels. Teksten worden onderbroken door vetgedrukte alinea's waarbinnen de belangrijkste zaken vermeld staan. Daardoor oogt het handboek zeer toegankelijk. Voor je het weet, ben je er al in begonnen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
1
1
1
0
0

Inhoudsopgave

Inleiding – Ondernemerschap het spannendste vak ter wereld
Inleiding
Doelgerichtheid
SMART

Hoofdstuk 1 Kracht 1: Marktdefinitie
Kracht 1: Marktdefinitie

Hoofdstuk 2 Kracht 2: Positionering
Kracht 2: Positionering

Hoofdstuk 3 Kracht 3: Klantperceptie
Kracht 3: Klantperceptie

Hoofdstuk 4 Kracht 4: Communicatiestrategie
Kracht 4: Communicatiestrategie

Hoofdstuk 5 Kracht 5: Management capaciteiten
Kracht 5: Managementcapaciteiten

Hoofdstuk 6 5K: Onderling verband en 5K Score Card
Introductie

Hoofdstuk 7 Ondernemerschapmodel
Ondernemerschapsmodel

Hoofdstuk 8 Ondernemingsfasen
Introductie

Hoofdstuk 9 Groeibedrijf
Volwassenheidsfase
De uitbreidingsfase

Hoofdstuk 10 De ondernemer
De mens

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Succesgids voor ondernemers