Lees verder
Succesgids voor ondernemers
Meer kans van slagen voor startende én ervaren ondernemers
Paperback Nederlands 2007 2e druk 9789043014106Samenvatting
Dit boek is een onmisbaar hulpmiddel en bron van inspiratie voor elke ondernemer, van starter tot wereldbedrijf.
Ondernemerschap heeft er in de 21ste eeuw compleet nieuwe dimensies bij gekregen door globalisering, open markten en vrije concurrentie. Begrippen als product, kwaliteit of prijs zijn uit de tijd. Innovatie is overal en nieuwe producten en diensten zijn razendsnel wereldwijd beschikbaar; uw klant heeft de keuze uit vele alternatieven voor elke behoefte. Modern ondernemen vergt dan ook een nieuwe, marktgerichte mentaliteit, waarmee uw bedrijf duurzaam aan de wensen en behoeften van uw specifieke markt voldoet.
Vijf strategische kernprincipes voor succesvol en doelgericht ondernemerschap, de 5 K's, vormen de inspirerende rode draad van dit boek. Het staat vol praktische voorbeelden uit het dagelijks leven van een ondernemer en zal u helpen bij het maken van belangrijke keuzes. Het vermijden van oude valkuilen en risico's, maar ook het gebruikmaken van nieuwe kansen voor elke fase van uw bedrijf komen in dit boek aan de orde. Daarmee vormt dit boek een waardevol, praktisch hulpmiddel voor het spannendste beroep ter wereld.
Jean-Paul Close wisselde 25 jaar lang internationale directiefuncties af met perioden van zelfstandig ondernemerschap. Sinds 2003 richt hij zich als auteur en ondernemer op het ontwikkelen van zijn succesvolle internationale adviesorganisatie, gebaseerd op de 5K-methode.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Doelgerichtheid
SMART
Hoofdstuk 1 Kracht 1: Marktdefinitie
Kracht 1: Marktdefinitie
Hoofdstuk 2 Kracht 2: Positionering
Kracht 2: Positionering
Hoofdstuk 3 Kracht 3: Klantperceptie
Kracht 3: Klantperceptie
Hoofdstuk 4 Kracht 4: Communicatiestrategie
Kracht 4: Communicatiestrategie
Hoofdstuk 5 Kracht 5: Management capaciteiten
Kracht 5: Managementcapaciteiten
Hoofdstuk 6 5K: Onderling verband en 5K Score Card
Introductie
Hoofdstuk 7 Ondernemerschapmodel
Ondernemerschapsmodel
Hoofdstuk 8 Ondernemingsfasen
Introductie
Hoofdstuk 9 Groeibedrijf
Volwassenheidsfase
De uitbreidingsfase
Hoofdstuk 10 De ondernemer
De mens
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan