

Jo van de Put heeft ruim veertig jaar productie-ervaring in het bedrijfsleven. Sinds 1999 was hij bovendien vanuit Syntens intensief betrokken bij allerlei publicaties rondom productietechnieken.
Meer over Jo van de PutModerne industriële productie
Gebonden Nederlands 2013 2e druk 9789043024921Samenvatting
Om optimaal te kunnen produceren is een gedegen kennis van diverse productietechnieken noodzakelijk. Behalve kennis van de techniek, is ook begrip van wat er zich tijdens het productieproces afspeelt belangrijk. 'Moderne industriële productie'biedt, naast de basiskennis over productietechnieken, inzicht in de werkingsmechanismen van verschillende producten.
Het boek behandelt vrijwel alle nieuwe relevante productietechnieken voor staal en kunststof. Daarnaast komen aspecten aan bod die bij moderne industriële productie in toenemende mate een belangrijke rol spelen, zoals het kleiner worden van seriegroottes en toelaatbare toleranties.
Aan de hand van opdrachten, voorbeelden en foto's en illustraties wordt de theorie inzichtelijk gemaakt. 'De rode draad' introduceert een product dat door het gehele boek als voorbeeld dient bij de verschillende productietechnieken.
Nieuw in deze editie
In editie van 'Moderne industriële productie' is theorie toegevoegd over manarm produceren en vision. Daarnaast is de opmaak van het boek grondig herzien om de leesbaarheid te bevorderen. Dankzij Pearson XTRA met extra oefenmaterialen en verdieping op de theorie in het boek is het boek uitstekend geschikt ter voorbereiding van de lessen of voor zelfstudie.
Doelgroep
Studenten in het hoger onderwijs die een technische opleiding volgens, zoals werktuigbouwkunde, elektromechanica, autotechniek, industrieel ontwerpen en technische bedrijfskunde.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2 Vormgevingstechnieken
3 Oppervlakte- en structuurveranderingtechnieken
4 Verbindingstechnieken
5 Fabricage van kleine series en nauwkeurige producten
6 Samenstellen van onderdelen tot een goed en efficiënt samengesteld product
7 Productie-inrichting
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan