

Peter Travers is fotojournalist en schrijver. Hij werkt voor Future Publishing en is adjunct hoofdredacteur van PhotoPlus.
Meer over de auteursFotoshoots organiseren en stylen
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789043027953Samenvatting
Ben jij als fotograaf op het punt gekomen dat je je eigen professionele fotoshoot op touw wil zetten? Daar komt een heleboel organisatie bij kijken. In deze complete gids leer je alles wat je moet weten voor een soepel en professioneel verloop van jouw fotoshoot. Van de planning en budgettering tot het boeken van een geschikte locatie, de opbouw van de set, het vinden van stylisten en modellen, contracten regelen, en nog veel meer. Doorgewinterde (studio)fotografen Peter Travers en Brett Harkness vertellen je hoe je al deze zaken het beste kunt aanpakken.
Voor elk type foto is wel een speciale setting te bedenken. In dit boek passeren diverse onderwerpen de revue: portretten, interieurs, food, tuinen, architectuur, sport, actiemomenten en producten, zowel in de studio als op locatie. Waar mogelijk wordt bovendien zowel de professionele fotoshoot als een budgetvariant behandeld. De opstellingen worden duidelijk geïllustreerd en zijn voorzien van kleurrijke foto's en handige 3D-diagrammen. Diverse interviews met gespecialiseerde foto-experts bevatten nog eens talloze waardevolle tips en recepten voor nóg betere resultaten.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Brett Harkness
Inhoudsopgave
1.1 De briefing
1.2 Werken met agentschappen
1.3 Locaties
1.4 Thema's, rekwisieten en stylisten
1.5 Studio's
Deel 2: Fotoshoots
2.1 Het onderwerp
2.2. Professioneel fotograferen
2.3 Professionele fotoshoots
Deel 3: Apparatuur en nabewerking
3.1 Fotoapparatuur
3.2 Nabewerking
Bronnen en websites fotografen
Register
Dankwoord
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan