
Lees verder
Customer Relationship Management (CRM) is geen doel, maar een reis. Het leren doorgronden van de relatiemarketingconcepten is vaak de eerste stap in de CRM-reis. Het gaat immers vooral om het aantrekken en behouden van prospects en klanten. Door de grote zichtbaarheid van CRM in de organisatie en de vaak grote druk om toch vooral sneller dan de concurrentie CRM in te voeren, is het goed en beheersbaar managen van projecten van groot belang.
'Welke tactieken en CRM-strategieën gebruiken bedrijven om hun investeringen in CRM te rechtvaardigen?', 'Wat zijn kritische succesfactoren, valkuilen en maatregelen bij CRM-projecten?' 'Hoe pakt u de kernproblemen bij de implementatie van CRM in de organisatie aan en wat zijn de gevolgen voor de organisatie-inrichting?'. Dit zijn enkele voorbeelden van vraagstukken waarmee velen in de dagelijkse praktijk van het bedrijfsleven worstelen of waar zij in de nabije toekomst tegenaan zullen lopen. Dit boek biedt inzicht in oplossingen voor ICT-professionals die betrokken zijn bij de realisatie van CRM. De ervaringen uit de praktijk, de valkuilen en successen staan in dit boek centraal. Vanuit deze ervaring zijn do's en don'ts, tips en trucs, maar ook 'het hoe' van succesvol implementeren en controleren van CRM-projecten afgeleid.