Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
,

Crowdfunding voor Dummies

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789045355023
Direct te downloaden

Samenvatting

Wil je ook weten wat crowdfunding voor jou als ondernemer kan betekenen en hoe je via crowdfunding mensen aan je verbindt? Leer op een eenvoudige wijze alles wat je moet weten over hoe je crowdfunding kunt inzetten om je droom of je bedrijf te realiseren. Lees alles over de verschillende vormen van crowdfunding, waarom mensen in jou investeren en hoe je een succesvolle campagne opzet. Na het lezen van Crowdfunding voor Dummies kent crowdfunding voor jou geen geheimen meer!

- Tekst in begrijpkijk Nederlands
- Informatie klaar voor gebruik
- Pictogrammen en andere navigatiehulpjes
- Handige spiekbrief
- Toptienlijstjes
- Een vleugje humor

Specificaties

ISBN13:9789045355023
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:205
Druk:1
Verschijningsdatum:15-4-2017

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martijn Arets

Martijn Arets is ondernemer en internationaal platformexpert. Na een carrière als lichttechnicus, evenementenorganisator en marketingmanager zegde hij in 2010 zijn baan op om zijn droom achterna te gaan. In een oud Volkswagenbusje reisde hij vijf maanden door Europa om in gesprek te gaan met de leiders van twintig authentieke Europese merken als Mini, Adidas, LEGO, Alessi en Manchester United. Zijn bevindingen bundelde hij in het boek Brand Expedition, een reis langs de twintig meest inspirerende merken. Voor de vertaling en productie van de Engelse editie wist hij vervolgens als een van de eersten ter wereld via een op aandelen gebaseerde crowd-fundingscampagne op het platform van Symbid de benodigde 20.000 euro bijeen te brengen. Mede door deze crowdfundingscampagne werd hij in 2011 door de lezers van ondernemersmagazine Sprout gekozen tot de beste ondernemer van het jaar. Een wedstrijd waarin hij genomineerden als John de Mol, Reinout Oerlemans en Floris van Bommel achter zich liet. Martijn werd gevraagd om als ‘European Young Leader’ Nederland te vertegenwoordigen in een Europese denktank en een TED-Talk in Griekenland te geven. Geïntrigeerd door de mogelijkheden van onlineplatformen en gedreven door nieuwsgierigheid onderzocht hij daarna acht jaar lang de opkomst van de platformeconomie. Hiervoor ging hij in gesprek met vijfhonderd deelnemers in zestien landen. De resultaten van deze expeditie beschrijft hij in dit boek. Tijdens deze expeditie schreef hij de boeken Crowdfunding, de hype voorbij en Crowdfunding voor Dummies. Met zijn eigen bedrijf Professional Outsider Consultancy deelt Martijn zijn kennis door het geven van presentaties en advies. Daarnaast initieert hij eigen onderzoeken, waarvoor hij verschillende partners bijeenbrengt die de interesse en nieuwsgierigheid naar het vraagstuk delen, om vervolgens samen op onderzoek uit te gaan. Als onafhankelijke stem in het debat draagt Martijn bij aan verschillende onderzoeken en probeert hij de ontwikkelingen rondom de opkomst van onlineplatformen te duiden. Zo zette hij de platformen www.deeleconomieinnederland.nl en www.platformwerk.nl op om de omvang van de platformmarkt voor een groot publiek duidelijk te maken. Als bruggenbouwer brengt hij stakeholders samen, om het debat inhoudelijker en constructiever te laten verlopen. Martijn woont in Houten, samen met Jannette en hun drie kinderen Joep, Sophie en Anna.

Andere boeken door Martijn Arets

Over Koen van Vliet

Koen van Vliet is als ondernemer actief op het snijvlak tussen cultuur, creatieve industrie en ondernemerschap. Hij onderzoekt, ontwikkelt en ondersteunt projecten die te maken hebben met nieuwe vormen van samenwerking en financiering, zo stond hij onder andere aan de basis van het Nationaal Crowdfunding Onderzoek, is hij een van de oprichters van het platform voor cultuur en ondernemerschap in Nijmegen en organiseerde hij diverse debatten en congressen over samenwerking in de creatieve industrie.

Andere boeken door Koen van Vliet

Inhoudsopgave

Inleiding 1

Deel 1: Basisprincipes 5
1. Korte inleiding 7
2. Waarvoor zou ik crowdfunding gebruiken? 19
3. Wanneer zou ik voor crowdfunding kiezen? 31
4. Wat zijn de nadelen van crowdfunding? 37
5. Platformen 41

Deel 2: Soorten crowdfunding 51
6. Crowdfunding zonder financiële tegenprestaties 53
7. Crowdfunding met financiële tegenprestaties 63

Deel 3: Voorbereiding 71
8. Welk type crowdfunding kies je? 73
9. Jouw verhaal 83
10. Je netwerk 97
11. Je kosten en doelbedrag 111
12. Zorg voor een goed team 127
13. Je tegenprestaties en voorgestelde bedragen 135

Deel 4: Je campagne 143
14. Planning en voorbereiding 145
15. Campagne voeren 155
16. Gehaald, en nu? 161

Deel 5: Het deel van de tientallen 171
17. De tien meest gemaakte fouten 173
18. Tien zaken om in de gaten te houden 177
19. De tien belangrijkste platformen in Nederland 181
20. Tien voordelen van het gebruikmaken van een bestaand platform 185

Deel 6: Bijlagen 189
Bijlage A: Verklarende woordenlijst 191
Bijlage B: Platformen actief op de Nederlandse markt 197

Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Crowdfunding voor Dummies