Descriptief en predictief analyseren van tijdreeksen in de bedrijfskunde
Paperback NL 2021 1e druk 9789046611081Samenvatting
Tijdreeksanalyse is een statistische techniek die in de bedrijfskunde wordt gebruikt om tijdreeksgegevens van bedrijfsactiviteiten te beschrijven, te ontleden en te voorspellen.
In Deel I behandelen we de descriptieve analyse van een tijdreeks. Deel II heeft betrekking op de predictieve analyse ervan en sluit af met een uitgewerkt tijdreeks-analysevraagstuk.
Het werk kan gebruikt worden in de volgende sectoren: bedrijfskundig hoger onderwijs, bedrijfsleven en economische overheidsdiensten.
dr. Jacques Van Der Elst is doctor in business administration (Newport-CA, State approved university, 1994), master in accountancy, master in financieel management van ondernemingen, gediplomeerde in de boekhoudkundige expertise en gegradueerde in de boekhouding.
Hij bekleedde meerdere financiële directiefuncties in grote ondernemingen en was als accountant gerechtsdeskundige bij diverse Rechtbanken van Koophandel.
J. Van Der Elst doceerde zowel op academisch- als hogeschool-niveau en gaf vakken zoals statistiek, financiële wiskunde, financieel management, financiële analyse, beleggingsleer, bedrijfseconomie en cost accounting.
De auteur was ook lid van het Instituut van de Accountants en Belastingconsulenten (IAB). Meer dan 20 jaar is hij bij het IAB jurylid geweest van de eindexamencommissies.
Zijn vele publicaties situeren zich in de domeinen van de toegepas-te wiskunde, het financieel management, de bedrijfseconomie en de accountancy.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan