Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Wisseling van de macht

Oplossingen voor de nieuwe bestuurlijke elite

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789046806265
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In 'Wisseling van de macht' bespreekt Mildred Hofkes niet alleen de huidige problemen aan de top, zoals de beperkte doorstroom van vrouwelijk talent en het gebrek aan diversiteit in bredere zin, maar ze komt tevens met een vernieuwende strategie voor het leiden van een organisatie. De 40 topbestuurders (zowel mannen als vrouwen) die Hofkes heeft gesproken in het kader van een uitgebreid reputatieonderzoek komen in het boek, weliswaar anoniem, veelvuldig aan het woord. Hoe beschrijven deze bestuurders het klimaat aan de top en hoe zien zij de toekomst?

Democratische bedrijfsvoering en rekenschap afgeven aan de buitenwereld zijn volgens Hofkes meer dan ooit van cruciaal belang voor de succesfactor van een onderneming. Niet langer Chief Executive Officers, maar Chief Reputation Officers aan het hoofd. Niet alleen winst op basis op aandelenkoersen, maar eveneens op basis van reputatiemanagement. Niet alleen met aandeelhouders, maar ook met klanten en medewerkers wordt rekening gehouden. 'Wisseling van de macht' is een onderhoudend en prikkelend betoog over de urgentie van vernieuwing binnen de bestuurlijke elite.

Specificaties

ISBN13:9789046806265
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:30-9-2009
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (2)

recensie
De reputatiewaarde van boys & girls
Dick Pels | 9 oktober 2009
In haar boek Wisseling van de macht spreekt Mildred Hofkes zich niet voor of tegen een quotum uit. Wel vindt ze dat de doorstroming van vrouwen naar de top moet worden bevorderd, want meer vrouwen in het bestuur leidt tot grotere diversiteit en bestuurlijke vernieuwing.
Lees verder
recensie
Mildred Hofkes: ‘Ik pleit voor een CRO, een Chief Reputation Officer’
Hans van der Klis | 9 september 2009
In haar binnenkort te verschijnen boek Wisseling van de macht pleit Mildred Hofkes ervoor organisaties niet alleen te evalueren op de financiële resultaten maar ook op de reputatie van hun bedrijf. ‘Ik wil bestuurders laten nadenken over de vraag hoe zij waarde kunnen toevoegen voor alle stakeholders van hun bedrijf.’
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Mildred Hofkes

Mildred Hofkes (1971) studeerde communicatiekunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze ontwikkelde de 'Reputatiebarometer'. Deze methode van reputatieonderzoek is nieuw in Nederland en biedt verrassende inzichten, doordat hetzelfde onderwerp verschillende invalshoeken wordt belicht. Sinds 2006 heeft ze haar eigen onafhankelijke bureau in reputatieonderzoek en reputatieadvies. Mildred Hofkes initiatiefnemer van het 1ste Nationale Reputatie Congres op 18 maart 2010 in de Hermitage aan de Amstel in Amsterdam. Ze is Managing partner en oprichter van B-conversational, parttime marketingprofessor Vlerick Business School.

Andere boeken door Mildred Hofkes

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De urgentie van nieuwe leiders
2. Wat is een goede topbestuurder?
3. De beeldvorming over de vrouwelijke topbestuurder
4. Obstakels die de doorstroming van vrouwelijk talent belemmeren
5. Nieuw leiderschap
6. Van shareholder- naar stakeholdermodel
7. De wisseling van de macht

Epiloog
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wisseling van de macht