

Malcolm Frank is VP Strategy & Marketing bij Cogniozant; daarvoor was hij oprichter van CXO Systems, dat dashboardsoftware voor managers ontwikkelt.
Meer over de auteursCode Halo's
Hoe digitale informatie over mensen, producten en organisaties de spelregels van het zakendoen revolutionair verandert
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789047008026Samenvatting
Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo'n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald voor die kennis. Vandaag de dag is deze informatie vrijwel gratis en direct beschikbaar en in dit boek leest u hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
Het is te gemakkelijk om de opkomst van bedrijven als Netflix en Amazon en de neergang van veel traditionele bedrijven toe te schrijven aan de digitale revolutie. In dit boek wordt een completer beeld geschetst. De auteurs deden uitgebreid onderzoek naar de factoren die bepalend zijn voor groei en succes in de toekomst. Hun conclusie: benut de digitale informatie, de code halo, die iedere persoon, ieder product en iedere organisatie online omringt.
Dit is niet zomaar een verhaal over big data, maar over de toekomst van het zakendoen. Iedereen die denkt dat de huidige datarevolutie alleen relevant is voor IT of marketing heeft ongelijk. Bedrijven als Disney, Amazon en Nike erkennen allang het potentieel van code halo's en bedrijven uit iedere branche kunnen nu hun voorbeeld volgen. Niets doen is geen optie - Blockbuster en Kodak hebben aangetoond hoe snel die fout kan leiden tot de ondergang. Overal worstelen bedrijven met de vraag hoe ze grip krijgen op de nieuwe werkelijkheid. Dit boek helpt ze eindelijk de kansen te grijpen die het digitale tijdperk ons biedt.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Paul Roehrig
Over Ben Pring
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
De waarde van het virtuele
Deel I: Digits over widgets: de volgende eeuw van business en technologie
1. 'Zal het ons overkomen?' Een miljardenkans of gedoemd te verdwijnen
2. ]e persoonlijke code halo: toets I voor de echte jij
3· De vijf code halo's voor organisaties: klanten, producten en organisaties met elkaar verbinden
4· De anatomie van succesvolle code halo's
5· De SMAC Stack: de nieuwe technologie van code halo's
6. Het patroon van digitale ontwrichting: het kruispuntmodel
7· De code halo-economie: de economie van informatie
Deel II: Vier principes voor succes in de code halo-economie
8. Schitterende producten en ervaringen leveren
9· Don't Be Evil 2.0: het vertrouwen winnen en behouden in een transparante wereld
10. Je carrière managen op basis van codes: succes in de wirearchy
11. IT als spil in de code halo: transformeer het technologische kader
Deel III: Succes boeken met het kruispuntmodel
12. Voordeel pakken in de ionisatiefase: gewaarworden, innoveren, pilot voorbereiden
13· Een vonk ontsteken: een pilot van je beste code halo-oplossingen uitvoeren
14· Verrijken en opschalen met de snelheid van internet: van vonk tot uitslaande brand
Tot besluit: Succes boeken in de nieuwe codestormloop
Noten
Dankwoord
Fotoverantwoording
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan