

Het beslissende moment
Hoe je nét het verschil kunt maken
Paperback Nederlands 2019 9789047013426Samenvatting
'Het beslissende moment' van Malcolm Gladwell leest als een avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe idee Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: creatieve persoon kan de wereld veranderen. Er is meestal maar een klein zetje nodig om de bal aan het rollen te krijgen. Wie het beslissende moment herkent, heeft een recept voor succes in handen.
Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken, terwijl iedereen weet dat slecht is voor de gezondheid? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen?
Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen vaak zo plotseling beginnen. Idee gedrag, meningen en producten verspreiden zich als ziektes. Zoals zieke een griepepidemie kan starten, zo kan graffitimaker de criminaliteit doen toenemen of tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (5)
Over Malcolm Gladwell
Inhoudsopgave
1. Epidemieën: 3 regels
2. De Wet van de Enkelingen: verbinders, verkenners en verkopers
3. De Beklijvende Factor: Sesamstraat, Blue's clues en het educatieve virus
4. De Kracht van de Context (deel 1): Bernie Goetz en de opkomst en de neergang van de misdaad in New York City
5. De Kracht van de Context (deel 2): het magische getal 150
6. Een casestudy: geruchten, schoenen en de kracht van vertalers
7. Een casestudy: zelfmoord, roken en de zoektocht naar de niet-verslavende sigaret
8. Conclusie: baken precies af wat je wilt doen, neem de proef op de som en vertrouw op de resultaten
Noten
Dankbetuigingen
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan