Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Succes is niet voor lafaards

10 inspirerende marketingsoplossingen voor nieuwe groei

Ingenaaid Nederlands 2010 9789048805051
Verkooppositie 999999955 dagen in de top 100
Dit product is niet meer leverbaar

Samenvatting

Waarom doen sommige bedrijven zoals Apple en Albert Heijn het zelfs in een crisis toch zo goed? De mensheid is gelukkig flexibel en in staat om bij te leren. We moeten niet zitten navelstaren maar vooral om ons heen kijken. Kijk vooral naar daar waar het wel goed gaat, probeer te ontdekken waarom en transformeer dit vervolgens naar de eigen industrie. Business as usual is geen optie. Er dient wat nieuws te gebeuren. Gelukkig ligt er een wereld van mogelijkheden voor ons open. U moet die echter wel dúrven zien.

In 'Succes is niet voor lafaards' beschrijft Paul Moers tien aansprekende en originele marketingoplossingen die we kunnen gebruiken om de weg naar groei te vinden. De methoden worden toegelicht aan de hand van korte en duidelijke casussen. Zo wordt inzicht gegeven in de achtergronden van het succes. Hoofdstukken als 'Manage nooit met de rug naar de toekomst', 'Misfits en rebels', 'Ga op zoek naar de paradox' en 'Ga met een sterk merk de strijd aan' proberen je op een toegankelijke wijze marketingoplossingen te bieden die je daadwerkelijk verder helpen en groei realiseren. Alle hoofdstukken eindigen met praktische tips. Door dit boek te lezen ga je verder komen. Durft u het aan?

Ieder hoofdstuk is een aaneenrijging van praktijkvoorbeelden uit het bedrijfsleven. Sommige liggen voor de hand (Apple, Starbucks, IKEA), maar het wordt pas echt interessant als Moers gaat putten uit zijn eigen ervaring als adviseur. Dan krijgt de lezer een levendig beeld van hoe een paar simpele ideeën de koers van een bedrijf beslissend de goede kant op kunnen duwen.
- NRC 25 feb 2010

Het moest een boek worden met een positieve lading. In een tijd van financiële en economische malheur wil Paul Moers (54) niet meehuilen met de wolven in het bos. Integendeel, de marketingdeskundige uit Heiloo gooit het over een andere boeg en wil kwakkelende bedrijven in zijn recente boek 'Succes is niet voor lafaards' een spiegel voorhouden.
- Noord Hollands Dagblad 6 maart 2010

Je leest het in één ruk uit. Dat dankt het boekje aan de opzet: tien uitgewerkte tips hoe je de crisis doorkomt en je bedrijf sterker maakt, toegelicht met verhelderende en vaak hilarische - voorbeelden. Die ontleent Moers grotendeels aan zijn eigen verleden als manager of adviseur bij onder meer Unilever, Ahold, Gall & Gall en Interpolis.
- Dagblad De Stem 11 maart 2010-03-26

In zijn nieuwste boek 'Succes is niet voor lafaards' geeft Moers die vroeger zelf werkzaam was bij diverse multinationals de lezer een aantal lessen mee die grote maar ook kleine ondernemingen kan helpen om weer te gaan groeien.
- De Telegraaf 20 feb 2010

Specificaties

ISBN13:9789048805051
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:160
Uitgever:pmsms.nl
Druk:1
Verschijningsdatum:24-2-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

4.0 van de 5
20 stemmen
8
7
2
3
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

boekenkast
De boekenkast van Paul Moers, ondernemende merkenman
Joep Schrijvers 27 augustus 2010 Hij werkte bij Unilever en werd opgeleid door Tabaksblatt. Ging werken bij Albert Heijn. Stond aan de wieg van panklare groenten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Hij zag al eind jaren negentig dat de cijfers van Ahold niet klopten. Ging er daarom weg. Hij werd zzp-er en ontpopte zich als de merkenman van Nederland. A- en B-merken kennen voor hem geen geheimen. Hij wordt veel gevraagd als commentator over de retail en de marketing. Hij schrijft, maakt radio en adviseert. Dit keer bij de boekenkast een van de honderd beste marketeers van Nederland: Paul Moers.
podcast
Paul Moers over durfals en lafaards
Ben Kuiken 29 april 2010 ‘Veel bestuursvoorzitters en directieleden staan in de modus van koud en hard saneren.’ Paul Moers mist durf, een visie en anticyclisch investeren en schreef daarom Succes is niet voor lafaards. Hij overtuigt M&L van het belang van paradigmatisch kijken, identiteit en innoveren.
column
De wanhoop van een schroefjes-fabrikant
Michel Hoetmer 28 april 2010 U moet naar uw klanten gaan luisteren. Niet zomaar naar de hele groep maar op individueel niveau. Weten die mensen wel wat zoiets betekent? Een pittige inventarisatie.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Paul Moers

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services. Hij was als senior fellow 5 jaar verbonden aan de Copenhagen Business School. Tevens heeft hij verschillende nationale en internationale executive managementposities bekleed waaronder bij Cargill, Unilever, Unilever Indonesië, Albert Heijn en Gall & Gall. Paul Moers publiceert artikelen en schrijft marketingboeken. Hij is bovendien een van de meest geciteerde merkendeskundigen. Hij is een veelgevraagd commentator voor radio en TV. Daarnaast behoort hij tot de top 6 van beste marketingdeskundigen in Nederland (Tijdschrift voor Marketing). Hij adviseert vele grote bedrijven op het gebied van merk en strategie waaronder Lotto, Karwei, Jumbo, De Bijenkorf, Blokker, Bruna, Interpolis, ING, Novozymes, DSM, Corbion, Frans Hals Museum, Gemeente Alkmaar, Gemeente Haarlem.

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

Waarom dit boek?
Inleiding

1. Manage nooit met je rug naar de toekomst
2. Bekijk problemen en uitdagingen vanuit een nieuw paradigma
3. Misfits and rebels
4. Zet de klant nu echt eens centraal
5. Werk aan de identiteit van de organisatie en het merk
6. Beperk je niet. Ontwikkel nieuwe categorieën
7. Ga op zoek naar de paradox
8. Focus op wat er echt toe doet
9. Zorg dat de processen op elkaar aansluiten en in lijn zijn met het merk
10. Ga met een sterk merk de strijd aan

Epiloog
Literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Succes is niet voor lafaards