Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Effectief beïnvloeden

Hoe overtuig ik anderen?

Paperback Nederlands 2010 9789049107598
Verkooppositie 388429 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

U hebt een geweldig idee. U hoort al bijna het applaus. En dan volgt de ontgoocheling: uw collega's delen uw visie niet en uw idee gaat roemloos ten onder.
Om uw boodschap goed over te laten komen, moet u begrijpen hoe mensen in elkaar steken en hoe u overkomt. Effectief beïnvloeden geeft u inzicht in gedrag en leert u hoe u:
- meer draagvlak kunt creëren;
- weerstand kunt verminderen;
- meer overtuigingskracht krijgt.

'Effectief beïnvloeden' laat zien hoe mensen denken en beslissingen nemen en staat vol met praktische tips en aanwijzingen hoe deze te beïnvloeden.

'Effectief beïnvloeden' behoort tot een serie boeken van Volkskrant Banen en Het Spectrum over solliciteren en succesvol functioneren in een (nieuwe) baan. Kenmerkend voor deze boeken zijn actualiteit, praktijkvoorbeelden en een benadering die de lezer eigen keuzes laat maken.

Specificaties

ISBN13:9789049107598
Trefwoorden:overtuigen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Druk:90
Verschijningsdatum:25-10-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan van der Vurst

Dr. Jan Van der Vurst studeerde sociale pedagogiek aan de Katholieke Universiteit van Leuven en promoveerde aan de Universiteit van Utrecht. Zijn specialismen zijn leiderschap en invloed. Hij geeft leiding aan training- en consultingbureau Kenaz. Hij traint wereldwijd managers en begeleidt samenwerkingsprocessen bij diverse grote bedrijven waaronder BASF, Tata Steel, Dell, GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson, Johnson Controls, BNP Paribas en GDF Suez.

Andere boeken door Jan van der Vurst

Inhoudsopgave

Waarom zou u dit boek lezen?

Deel 1: De basisvragen
1. Wat wilt u precies bereiken en bij wie?
2. Hoe ontwikkel je bondgenootschappen?
3. Mentale brillen: eerst zien en dan geloven, of is het niet andersom?
4. Brillen beïnvloeden ons gedrag
5. Je kunt je 'bril' verruimen en daardoor slagkracht winnen

Deel 2: Hoe kun je je leven als beïnvloeder stukken makkelijker maken?
6. Voor wat hoort wat: de wetmatigheden en de praktijk van het mechanisme van wederkerigheid
7. Hoe vergroot je je geloofwaardigheid?

Deel 3: Beïnvloedingsstrategieën: welk arsenaal staat tot je beschikking?
8. Handvatten om de rationeel denkende kant van je doelgroep te beïnvloeden
9. Alfastrategieën: hoe maak je je boodschap extra aantrekkelijk?
10. Omegastrategieën: hoe verminder je de weerstand tegen je ideeën?

Deel 4: Tactieken: hoe combineer je de verschillende strategieën?
11. Wanneer kies je voor welke strategie?

Dankwoord

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Effectief beïnvloeden