Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kwalitatief marktonderzoek

Theorie en praktijkcases

Paperback Nederlands 1995 9789051894172
Verkooppositie 3001Hoogste positie: 1152
Vandaag voor 17:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Dit boek biedt inzicht in de basisbegrippen van kwalitatief onderzoek en de toepassing ervan. Aan de hand van de bespreking van methoden en technieken maakt de lezer kennis met kwalitatief marktonderzoek. Allereerst worden de basismethoden besproken: interviews en groepsdiscussies. Vervolgens wordt een aantal specifieke technieken besproken: Nominal Grouping, Concept Factory, Laddering, ZWET-methode, Cognitieve Respons Analyse, Kritische Incidenten Techniek en de Case Study Methode. Elke specifieke techniek wordt verduidelijkt met een case.

Specificaties

ISBN13:9789051894172
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:150
Uitgever:Boom
Druk:0
Verschijningsdatum:4-9-2013
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Het individuele interview
3. Groepsdiscussie
4. Nominal grouping
5. Concept factory
6. De Kritische Incidenten Techniek
7. Cognitieve Respons Analyse
8. Laddering
9. De Zaltman Metaphor Elicitation Technique
10. Een onderzoek met behulp van de casestudy: Electronic Data Interchange en de transportsector
11. Tot besluit

Bibliografie
Bijlage 1
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwalitatief marktonderzoek