Kwalitatief marktonderzoek
Theorie en praktijkcases
Paperback Nederlands 1995 9789051894172Samenvatting
Dit boek biedt inzicht in de basisbegrippen van kwalitatief onderzoek en de toepassing ervan. Aan de hand van de bespreking van methoden en technieken maakt de lezer kennis met kwalitatief marktonderzoek. Allereerst worden de basismethoden besproken: interviews en groepsdiscussies. Vervolgens wordt een aantal specifieke technieken besproken: Nominal Grouping, Concept Factory, Laddering, ZWET-methode, Cognitieve Respons Analyse, Kritische Incidenten Techniek en de Case Study Methode. Elke specifieke techniek wordt verduidelijkt met een case.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Het individuele interview
3. Groepsdiscussie
4. Nominal grouping
5. Concept factory
6. De Kritische Incidenten Techniek
7. Cognitieve Respons Analyse
8. Laddering
9. De Zaltman Metaphor Elicitation Technique
10. Een onderzoek met behulp van de casestudy: Electronic Data Interchange en de transportsector
11. Tot besluit
Bibliografie
Bijlage 1
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan