

Esther Bosmans is trainer, coach en adviseur bij Plattel en Partners. Voor profit- en non-profitorganisaties verzorgt zij trajecten op het gebied van mondelinge en schriftelijke communicatie.
Meer over Esther BosmansKlantgericht telefoneren
Handleiding voor optimale telefonische bereikbaarheid en succesvolle telefoongesprekken
Paperback Nederlands 2004 9789052614960Samenvatting
Sinds in 1881 de telefoon in Nederland is geïntroduceerd, is deze niet meer uit ons leven weg te denken. Ook in de zakelijke wereld is de telefoon één van de belangrijkste middelen om te communiceren. Het telefoongesprek telt als hét visitekaartje van u, uw afdeling en uw organisatie. Telefonisch contact biedt kansen om klanten te binden én te houden. We mogen dus verwachten dat organisaties dit middel serieus nemen en professioneel hanteren. Helaas is dat niet altijd het geval.
'Klantgericht telefoneren' geeft u tal van suggesties om telefoongesprekken tot een succes te maken en uw telefonische bereikbaarheid te optimaliseren. Bovendien ontdekt u de valkuilen en concrete aandachtspunten voor het voeren van de volgende telefoongesprekken:
· informatie en instructie geven
· telefonisch verkopen
· klachten afhandelen
· slecht nieuws brengen
· telefonisch incasseren
Specificaties
Inhoudsopgave
Deel 1 - Ken uw klant en de telefoon
2. De klant centraal
3. De telefoon als klantgericht communicatiemiddel
Deel 2 - Ken uw organisatie.
4. Door duidelijke afspraken beter bereikbaar
5. Telecomtechniek door de 'telescoop'
Deel 3 - Ken uzelf
6. Hoe ervaart u de telefoon?
7. Stemgebruik en taalgebruik
8. Gesprekstechnieken
9. Negatief gedrag aan de telefoon
Deel 4 - Ken uw gesprekken
10. Informatie en instructie geven
11. Telefonisch verkopen
12. Klachten afhandelen
13. Slecht nieuws brengen
14. Telefonisch incasseren
Bijlagen
1. Spellingalfabet
2. Het inspreken van een antwoordapparaat
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan