Lees verder
Guido Camps werkt parttime als debat en communicatie-trainer, waarbij hij zowel trainingen geeft in het bedrijfsleven als in de publieke sector.
Meer over de auteursDe jacht op de vergadertijger
Maak vergaderingen weer nuttig en leuk
Gebonden Nederlands 2009 9789052616964Samenvatting
Bekruipt u tijdens vergaderingen soms het gevoel: Wat zitten we hier te doen? Routinematige bijeenkomsten zonder duidelijk doel, langdradige sprekers en eindeloos uitstel van beslissingen - u bent beland in het territorium van de vergadertijger!
In dit boek gaan we op jacht.
- In veel situaties is vergaderen helemaal geen effectief instrument: u leert sporen herkennen van de vergadertijger.
- U leert de verschillende soorten vergadertijgers herkennen: is uw collega een oorspronkelijke vergadertijger, een filosofische tijger, een te late tijger, een alwetende tijger, een koekiemonstertijger of een territoriale tijger?
- U leert vallen in de leefomgeving van de vergadertijger uit te zetten, waardoor hij zich minder laat zien. Er bestaan immers leuke en effectieve alternatieven voor vergaderen.
- En als vergaderen dan toch echt moet, leert u het proces zo in te richten dat u snel doordringt tot de inhoud, en effectieve besluitvorming is verzekerd.
Dit boek is voor iedereen die minder én effectiever wil vergaderen.
Guido Camps en Ilona Eichhorn zijn ervaren communicatietrainers en succesvolle debaters. Zij hielpen honderden organisaties de vergadertijger te herkennen en verjagen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Guido Camps
Over Ilona Eichhorn
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1 - Inleiding
Hoofdstuk 2 - Tijgers, het territorium en hun sporen
Hoofdstuk 3 - De vergadersoorten
Hoofdstuk 4 - Vallen zetten
Hoofdstuk 5 - Ik ga op jacht en neem mee
Hoofdstuk 6 - Schieten met scherp
Hoofdstuk 7 - De jacht openen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan