Lees verder
Mr. Drs. Peter van der Geer is een veelgevraagd debattrainer en gespreksleider, bekend van Het Lagerhuis (VARA) en auteur van diverse handboeken.
Meer over de auteursOvertuigend debatteren
Alle technieken, tips en trucs
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789052617282Samenvatting
Waarom zou u debatteren? Omdat u zonder het debat zelden uw doel bereikt. Gelijk hebben is mooi, maar gelijk krijgen is beter. Om te overtuigen, zult u het spel met tegenspelers en publiek sterk moet spelen. Speelt u het direct of indirect, slim of sluw, hard of zacht.
Twee topdebaters van Debat.NL bieden u een uniek inzicht in alle technieken, tips en trucs die van u een overtuigend spreker maken. Wat kunt u leren van Obama, Pechtold, Wilders, Shell en Greenpeace, zodat niets of niemand u meer verrast? Bij debatten, vergaderingen en onderhandelingen komen deze vaardigheden u uitstekend van pas.
Peter van der Geer, 'debatgoeroe' (Telegraaf) en Sharon Kroes, wereldkampioen debatteren en academisch onderscheiden, zijn beiden verbonden aan Debat.NL, dat sinds 1998 training, coaching en gespreksleiding verzorgt van buurthuis tot kabinet.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Peter van der Geer
Over Sharon Kroes
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Nog 24 uur te gaan
2. Een sterke opening
3. Slim verdedigen en aanvallen
4. Grip op het debat
5. Dwarsliggers
6. Op het randje en over de schreef
7. Spelen met publiek
8. Scoren in de laatste minuut
9. Meedoen is eisen stellen
10. Doe de debattest
Epiloog
Lijst van belangrijke debattermen
Bibliografie
Namenregister
Termenregister
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan