Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hebbes!

Een nieuwe manier van positioneren in 7 stappen

Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789052619422
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!

Goed naar uw klanten luisteren is belangrijker dan ooit. Daarom is het vreemd dat bedrijven doorgaans nog steeds van zichzelf uitgaan bij het kiezen van een marktpositionering. Wat zou er gebeuren als zij bij hun positionering van de klant zouden uitgaan?

'Hebbes!' introduceert een nieuwe manier om uw bedrijf of organisatie te positioneren: op basis van klantinzichten. Het biedt een praktisch stappenplan op basis van de drie b's; behoefte, belofte en bewijs. Door u te concentreren op de combinatie van de meest relevante klantbehoeften en uw unieke sterktes, vindt u uw 'license to win'. Dat is de basis voor een scherpe en onderscheidende merkbelofte, waarmee u (potentiële) klanten in het hart raakt. De leuke en herkenbare praktijkvoorbeelden in dit boek geven u inzicht in hoe u uw merk goed positioneert.

Specificaties

ISBN13:9789052619422
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:143
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:7-9-2012
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

4.4 van de 5
5 stemmen
2
3
0
0
0

Over Adriaan Oomen

Drs. Adriaan Oomen is 'founding partner' van ADDFOCUS dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen van het Bovenscheidend Vermogen van merken en producten. Oomen studeerde Communicatiewetenschappen met Marketing als specialisatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en later Management & Organisation bij TIAS. Hij heeft bijna 30 jaar ervaring als marketeer en merketeer bij o.a. PostNL, Reaal Verzekeringen en Rabobank Nederland. Bij de Rabobank won hij vrijwel alle grote reclame prijzen met de succesvolle Jochem de Bruin-campagne. Sinds 2007 is hij eigenaar van ADDFOCUS en helpt hij merken bij het bepalen van duurzaam Bovenscheidend Vermogen. Adriaan schreef eerder het boek 'Hebbes!' dat in 2012 is verschenen.

Andere boeken door Adriaan Oomen

Inhoudsopgave

1. Marktgericht positioneren
2. Stap 1 Behoeften - het begint bij de klant
3. Stap 2 Sterktes - wat onderscheidt je merk
4. Stap 3 Belofte - de basis: wat is je 'License-to-win'?
5. Stap 4 Marketingstrategie - een nuttig uitstapje
6. Stap 5 Positioneren - het communicatiehuis
7. Stap 6 Bewijzen - the proof of the pudding is in the eating
8. Stap 7 Positioneringstrategie - de invulling

Nawoord
Verklarende woordenlijst
Geraadpleegde literatuur

Index
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hebbes!