Sport & media
de (r)evolutie van winnende content
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789054724506Samenvatting
Hoe kun je als sportorganisatie de juiste content creëren om de sportfan zo optimaal mogelijk te betrekken bij je merk? Of het nu gaat om een professionele- of amateursportorganisatie, iedereen kan met de juiste content sportfans betrekken en betrokken houden bij hun merk.
Toch is dit in een wereld met ongekende hoeveelheden content een hele uitdaging, waar velen tegenop zien. Dit boek geeft de nodige praktische tools om aan de slag te gaan met contentcreatie. Met behulp van de Sports Content Creation Circle creëer ook jij authentieke en aansprekende content.
De band tussen sport en media bestaat reeds eeuwenlang. Het is een relatie die intenser werd naarmate zich nieuwe mediaontwikkelingen voordeden. De opkomst van de televisie als massamedium leek lange tijd de grootste drijvende kracht voor sport. Maar sinds de digitale transformatie werd een gestage evolutie naar steeds meer sportmedia een ware revolutie. Dit boek levert duiding over hoe de sportmediawereld in elkaar zit en biedt daarnaast een theoretisch denkkader om zelf mee aan de slag te gaan.
Iedereen die de ambitie heeft om een succesvolle contentcreator binnen de sport te worden, zal in dit boek inspiratie en praktische stappenplannen vinden. De tools die we je aanreiken, zijn toepasbaar in een volwaardig mediateam van een professionele sportorganisatie, maar evengoed voor je eigen amateurvereniging.
Trefwoorden
contentcreatie sportmarketing social media communicatie sportmedia marketing sportcommunicatie fanengagement merkidentiteit digitale transformatie internet medialandschap contentcreator contentmarketing strategie sportorganisaties sportfans doelgroepbenadering digitale media mediabedrijven merkcommunicatie contentstrategie sportjournalistiek digitale revolutie sportbusiness mediastrategieën storytelling conversation management sportbranding mediaplanning
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding 16
1 Het (sport)medialandschap 24
2 De professionele sportmediamarkt 78
3 Contentcreatie 158
4 Casussen 252
Verwijzingen 288
Dankwoord 290
Over de auteurs 294
Fotoverantwoording 295
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan