ik ben marketingstrateeg en begeleidt al vele jaren als consultant vele organisaties met hun strategische vraagstukken.Daarnaast ben bij SRM al ruim 30 jaar NIMA-A, NIMA-B en NIMA-C-docent en ontwikkel ik het hiervoor besteemde lesmateriaal. Dat gaf mij de inspiratie om een boek te schrijven, genaamd De Complete Marketingmethode NIMA-A-B-C, waar ook een online leeromgeving aan gekoppeld is.
Meer over de auteursDe complete marketingmethode NIMA A-B-C
Voor studenten, professionals en opleiders; Praktijk- en diplomagericht
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789055163540Samenvatting
Deze methode bestaat uit een boek en een online omgeving. 'De Complete Marketing Methode NIMA A-B-C' is met zeer veel aandacht ontwikkeld voor zowel studenten, professionals als opleiders die hun inzicht in het marketingvak willen verdiepen, zowel voor het heden als voor de toekomst. Het idee voor deze baanbrekende, toegankelijke methode is bedacht door William van Vessem, docent marketing NIMA A-B-C en strategisch marketingadviseur. Terwijl hij bezig was met onderwijsontwikkeling voor SRM NIMA A-B-C, kwam William tot de conclusie dat er talloze boeken nodig waren om deze lessen voor te bereiden.
Met deze bestaande boeken ontbrak het ook nog aan voldoende specifieke inhoud voor alle lessen op NIMA A-B-C-examenniveau. Zijn vrouw suggereerde toen: 'Waarom schrijf je zelf geen boek?' Zo is het idee geboren om één allesomvattende marketingmethode te creëren die zowel studenten, professionals en opleiders in het marketingvak kan ondersteunen, nu en in de toekomst. Kort daarna ontmoette William tijdens een gezamenlijk webinar zijn oud-NIMA-C-student Patrick Kooij, auteur en docent marketing. In goed overleg werd besloten dat Patrick met zijn expertise mede-auteur voor deze nieuwe marketingmethode zou worden.
Irene Grotendorst, NIMA-examendeskundige, onderzoeker en docent marketing, beschikkend over veel toegepaste kennis, sloot zich, geïnspireerd door het concept-idee, aan bij het team. Zo is een driemanschap van gepassioneerde marketingexperts tot stand gekomen, met als doel de marketingvakgenoten permanent te blijven voorzien van relevante theorie- en praktijkvoorbeelden.
Of je nu studeert op MBO-, HBO- of masterniveau, of je je voorbereidt op marketingexamens NIMA A-B-C, deze complete marketingmethode (een boek plus een online-omgeving) is de ultieme gids. Het biedt diepgaand inzicht in marketingonderwerpen, theorieën en analysemethoden en geeft je de kans om je kennis te testen en te oefenen.
Kortom, “De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C” helpt je om het marketingvak met alle bijbehorende kennis, inzichten en voorbeelden te begrijpen, te beheersen en in de praktijk toe te passen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over William Van Vessem
Over Patrick Kooij
Over Irene Grotendorst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan