Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De complete marketingmethode NIMA A-B-C

Voor studenten, professionals en opleiders; Praktijk- en diplomagericht

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 9789055163595
Verkooppositie 3010Hoogste positie: 536
Direct te downloaden

Samenvatting

Deze methode bestaat uit een boek en een online omgeving. 'De Complete Marketing Methode NIMA A-B-C' is met zeer veel aandacht ontwikkeld voor zowel studenten, professionals als opleiders die hun inzicht in het marketingvak willen verdiepen, zowel voor het heden als voor de toekomst. Het idee voor deze baanbrekende, toegankelijke methode is bedacht door William van Vessem, docent marketing NIMA A-B-C en strategisch marketingadviseur. Terwijl hij bezig was met onderwijsontwikkeling voor SRM NIMA A-B-C, kwam William tot de conclusie dat er talloze boeken nodig waren om deze lessen voor te bereiden.

Met deze bestaande boeken ontbrak het ook nog aan voldoende specifieke inhoud voor alle lessen op NIMA A-B-C-examenniveau. Zijn vrouw suggereerde toen: 'Waarom schrijf je zelf geen boek?' Zo is het idee geboren om één allesomvattende marketingmethode te creëren die zowel studenten, professionals en opleiders in het marketingvak kan ondersteunen, nu en in de toekomst. Kort daarna ontmoette William tijdens een gezamenlijk webinar zijn oud-NIMA-C-student Patrick Kooij, auteur en docent marketing. In goed overleg werd besloten dat Patrick met zijn expertise mede-auteur voor deze nieuwe marketingmethode zou worden.

Irene Grotendorst, NIMA-examendeskundige, onderzoeker en docent marketing, beschikkend over veel toegepaste kennis, sloot zich, geïnspireerd door het concept-idee, aan bij het team. Zo is een driemanschap van gepassioneerde marketingexperts tot stand gekomen, met als doel de marketingvakgenoten permanent te blijven voorzien van relevante theorie- en praktijkvoorbeelden.

Of je nu studeert op MBO-, HBO- of masterniveau, of je je voorbereidt op marketingexamens NIMA A-B-C, deze complete marketingmethode (een boek plus een online-omgeving) is de ultieme gids. Het biedt diepgaand inzicht in marketingonderwerpen, theorieën en analysemethoden en geeft je de kans om je kennis te testen en te oefenen.

Kortom, 'De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C' helpt je om het marketingvak met alle bijbehorende kennis, inzichten en voorbeelden te begrijpen, te beheersen en in de praktijk toe te passen.

Specificaties

ISBN13:9789055163595
Trefwoorden:nima, studenten
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

preview
De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C
Patrick Kooij 26 september 2024 ‘De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C’ is ontwikkeld door 3 auteurs, die zeer veel ervaring hebben in het bedrijfsleven maar ook zeer deskundig zijn op het gebied van marketingtrainingen en -opleidingen op alle niveau’s.

Over William Van Vessem

ik ben marketingstrateeg en begeleidt al vele jaren als consultant vele organisaties met hun strategische vraagstukken.Daarnaast ben bij SRM al ruim 30 jaar NIMA-A, NIMA-B en NIMA-C-docent en ontwikkel ik het hiervoor besteemde lesmateriaal. Dat gaf mij de inspiratie om een boek te schrijven, genaamd De Complete Marketingmethode NIMA-A-B-C, waar ook een online leeromgeving aan gekoppeld is.

Andere boeken door William Van Vessem

Over Patrick Kooij

Patrick studeerde Technische Bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht, Master of Business Administration (MBA) aan de Business School Nederland en Marketing NIMA C. Hij is als parttimedocent en trainer verbonden aan de Hogeschool Utrecht, opleidingsinstituut SRM, het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), het Erasmus Marketing Institute (EMI) en Essenzo Business School. Patrick publiceert regelmatig blogs en columns over strategie, marketing en diverse innovatieonderwerpen.

Andere boeken door Patrick Kooij

Over Irene Grotendorst

Afgestudeerd in Diëtetiek met eindscriptie Voorlichting: Gezondheid & voeding, startte Irene haar carrière in het het farmaceutisch bedrijfsleven. Hoewel  de studie  veel know-how had opgeleverd van psychologie, sociologie en communicatie, werd haar verzocht zich te bekwamen in marketing. Zodoende haalde ze haar NIMA Marketing A-, B- en C-diploma. Tegelijkertijd was haar liefde voor het marketingvak geboren. Wat is er mooier om als ‘mensenmens’ een baan te hebben waar het gaat om gedrag van mensen en hun wensen en behoeften te leren begrijpen en daaraan tegemoet te komen met producten en diensten. In de jaren die achter haar liggen heeft ze bij diverse bedrijven in sales-, communicatie-, marketing- & managementfuncties mogen werken. Later als ondernemer was haar focus op marketingadvies en vooral onderzoek gericht. Marketing was en is niet alleen haar werk, maar ook haar hobby. Als docent heeft ze vele lessen NIMA-ABC verzorgd. Ook nu nog is ze als docent actief bij HBO en Post-HBO marketing- en communicatie-opleidingen. Daarnaast is ze sinds het behalen van de  NIMA- C-scriptieprijs betrokken bij de NIMA-beroepsvereniging, vooral bij NIMA-examens. Wat haar drijft is plezier in het vak marketing, en dat delen met iedereen die wil groeien  in het marketingvak en daarin betekenisvol wil zijn.   Samen met William van Vessem en Patrick Kooij werkt ze aan De Complete Marketingmethode NIMA  A-B-C. Haar doel: bijdragen aan marketeers die goed zijn en nog beter willen worden in hun vak, er plezier aan beleven en weten hoe te werken aan tevreden en loyale klanten en stakeholders.

Andere boeken door Irene Grotendorst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De complete marketingmethode NIMA A-B-C