Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Social media expert in een week

Gebonden Nederlands 2013 9789055940417
10
Voormalig top 10Totaal 32 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

De opkomst van social media biedt grote kansen voor mensen en bedrijven. Het sociale web is een ongekende kennisbron die kan helpen bij het verbeteren van producten, diensten en proposities. Dankzij nieuwe vormen van communicatie, marketing en verkoop kunnen bedrijven razendsnel hun bekendheid vergroten en omzet verhogen. Met simpele trucs kunnen zowel de eigen website als profielen op sociale netwerken uitgroeien tot plekken waar waardevolle interactie tot bloei komt.

In dit boek beschrijft Jeroen Bertrams hoe bedrijven met succes de zeven belangrijkste activiteiten op social media kunnen uitvoeren: luisteren, communiceren, publiceren, marketing, verkopen, optimaliseren en meten. Op Twitter, Facebook en LinkedIn tot en met Google+, Groupon en Pinterest. Van sociale netwerken tot en met reviewsites, weblogs en fora. Van social media marketing tot en met succesvolle webcare.

Specificaties

ISBN13:9789055940417
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:127
Uitgever:Scriptum
Druk:4
Verschijningsdatum:15-6-2012

Expertrecensies (1)

Louis Thörig | 20 juli 2012
Ontwikkelingen op het gebied van social media verlopen in een razend tempo. Nieuwe sociale netwerken kunnen in minder dan een jaar uitgroeien tot wereldspelers. Vrijwel iedereen komt dagelijks in aanraking met één of meer sociale netwerken of maakt gebruik van de vele sociale tools en apps.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
10 stemmen
7
2
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jeroen Bertrams

Jeroen adviseert bedrijven over digitale strategie en (online) groei. Daarnaast is hij een actieve angel investeerder met meer dan tweehonderd investeringen, met name in de Verenigde Staten. Met bijna twintig jaar ervaring kent Jeroen het online kanaal als geen ander. Met zijn werk won hij diverse internationale prijzen. Hij behoorde tot de eerste drie gebruikers van Google Adwords, was in Nederland één van de eerste gebruikers van Google Adsense en introduceerde social media marketing bij grote bedrijven. Naast zijn werk als adviseur stond hij zelf aan de basis van diverse internetbedrijven - waaronder een bedrijf dat pionierde in online lead generatie voor banken en verzekeraars - en was in 2000 de eerste tech blogger in Nederland. Hij is auteur van negen managementboeken over online strategie en social media en was eerder voorzitter van de Examencommissie Online Marketing bij SRM.

Andere boeken door Jeroen Bertrams

Inhoudsopgave

I. Inleiding: het belang van social media
I.1 Wat is social media?
I.2 Waarom zitten mensen op social media?
I.3 Wat kunnen bedrijven met social media bereiken?
I.4 Het 7-stappen model
I.5 De grootste sociale netwerken: cijfers
I.6 Wat is een Social Media Expert?
I.7 Strategie en tactiek

1. Luisteren en monitoren
1.1 Luisteren als kern van de social media strategie
1.2 Luisteren, maar vooral begrijpen
1.3 Doelgroep omschrijven
1.4 Vaststellen waarnaar zal worden geluisterd
1.5 Doelgroep op social media ontdekken
1.6 Beïnvloeders bepalen
1.7 Starten met luisteren
1.8 Leren van de resultaten
1.9 Van luisteren naar monitoren

2. Communiceren
2.1 Unieke eigenschappen van social media
2.2 Hoe te communiceren?
2.3 Twitter
2.4 Wanneer, hoe vaak, hoe en waarover tweeten?
2.5 Kans op views en retweets verhogen
2.6 Facebook
2.7 Hoe communiceren gebruikers op Facebook?
2.8 De EdgeRank
2.9 Google+
2.10 LinkedIn
2.11 Hyves
2.12 Pinterest
2.13 Webcare
2.14 Stappenplan voor webcare
2.15 Reviewsites
2.16 Fora
2.17 Weblogs
2.18 Impact op de organisatie

3. Publiceren
3.1 Bouw het en ze komen
3.2 Twitter
3.3 Facebook
3.4 Google+
3.5 LinkedIn
3.6 Contentmarketing
3.7 Contentstrategie
3.8 Waarover publiceren?
3.9 Op de eigen site publiceren
3.10 Vormen van sociale publicaties
3.11 Content lanceren en promoten

4. Marketing
4.1 Wat maakt social media marketing uniek?
4.2 Stel de ervaring centraal, niet het product
4.3 Sluit aan bij de doelgroep
4.4 Sluit aan bij de communicatie
4.5 Twitter
4.6 Onofficieel adverteren op Twitter
4.7 Facebook
4.8 Best practices bij Facebook marketing
4.9 LinkedIn
4.10 Hyves
4.11 Foursquare
4.12 Google+
4.13 Pinterest
4.14 Weblogs

5. Verkopen
5.1 Vormen van social commerce
5.2 Social selling
5.3 Social e-commerce
5.4 Social auctions
5.5 Visual selling
5.6 Comparison selling
5.7 Crowdselling
5.8 Van kopers ambassadeurs maken

6. Optimaliseren en integreren
6.1 Optimalisatie van sociale profielen voor zoekmachines
6.2 Content op de eigen website deelbaar maken
6.3 Sociale elementen op de eigen website integreren
6.4 Webcare pagina
6.5 Pagina met alle profielen op social media

7. Meten
7.1 Strategische marketingdoelen bepalen inzet social media
7.2 Social media KPI's
7.3 Selectie van social media KPI's
7.4 Engagement is meer waard dan aantal fans en volgers
7.5 Tools die helpen bij meten

Nawoord
Nuttige websites
Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social media expert in een week