Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate change: de weg naar topprestaties

Gebonden Nederlands 2002 1e druk 9789055942596
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Instrumenten als competentiemanagement, 360-graden feedback of de Balanced Scorecard hebben alleen zin als er een 'bedding' is in de organisatie. Medewerkers moeten een methode of instrument immers ook willen en kunnen gebruiken. Het is de taak van het management om die bedding te leggen. Het Nederlandse boek 'Corporate change' beschrijft voor vier hoofdstadia van organisatieontwikkeling welke gerichte initiatieven kunnen worden genomen om een organisatie sneller te verbeteren. Het is daarbij cruciaal dat werkprocessen voortdurend worden gekoppeld aan gedrag. Managers dienen processen en cultuur voortdurend in onderlinge samenhang verder te ontwikkelen. Zo komen steeds hogere prestatieniveaus binnen handbereik.
'Corporate change' biedt een ontwikkelingsmodel, met concrete aanbevelingen, waarin managers hun eigen ervaringen met verandermanagement een natuurlijke plaats kunnen geven.

Specificaties

ISBN13:9789055942596
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:262
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:6-12-2002
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

recensie
Corporate change: de weg naar topprestaties
Bert Peene | 2 juni 2003
Het gebeurt niet vaak dat een schrijver zijn lezers expliciet de criteria aanreikt waarop hij aangesproken wil worden. Dat zou wel handig zijn. Het voorkomt immers dat een boek op oneigenlijke gronden wordt afgekraakt. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

1. Veranderen door de primaire werkprocessen te verbeteren
2. Veranderen door gedrag en competenties te ontwikkelen
3. Zes succesfactoren van Corporate Change
4. Organisatie Ontwikkelings Niveau

Deel 1 - Interventies: van reactief naar actief

5. Outputgericht werken
6. Communicatiepatronen als sturingsinstrument
7. Groepsinteractie als sturingsinstrument
8. De feedbackcyclus
9. Situationeel leiderschap

Deel 2 - Interventies: van actief naar pro-actief

10. Visievorming
11. Waarden en normen als stuurinstrument
12. Resultaatgericht werken
13. Coachend leiderschap

Deel 3 - Interventies: van pro-actief naar topprestaties

14. Managen van de creativiteit
15. Modelleren
16. Nieuwe structuren
17. Verbindend leiderschap

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate change: de weg naar topprestaties