

Frank Schaper, geboren in Hoorn in 1958, studeerde cum laude af aan de Technische Universiteit Delft als ingenieur Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek.
Meer over Frank SchaperGeen tijd voor burnout
Het verband tussen karakter, levensfase en stress
Ingenaaid Nederlands 2003 9789055943142Samenvatting
'Iedereen zag het aankomen, behalve ikzelf', schreef een vrouw na haar burnout. Frank Schaper verklaart in 'Geen tijd voor burnout' waarom mensen tijdens het opbranden alle waarschuwingssignalen negeren. Hij legt de link tussen persoonlijkheid en burnout-risico, aan de hand van het Enneagram, dat hij eerder beschreef als coauteur van 'Het team in jezelf'.
Schaper ziet een burnout als de dramatische afsluiting van een levensfase, na het te lang doorgaan met een bepaalde levensstrategie. Als rode draad gebruikt hij het verhaal van Joop van den Ende, die zijn leven een nieuwe wending gaf na zijn burnout op 58-jarige leeftijd. Verder gaat het boek in op vragen als:
- Waarom raken jonge vrouwen zoals Katja Schuurman (28) burnout?
- Was de burnout van Karin Bloemen kenmerkend voor vrouwen van 40?
- Bij welke leeftijden piekt het aantal burnouts?
- Is workaholic John de Mol bezig op te branden?
- En: waarom branden mannen later op dan vrouwen?
De antwoorden vindt u in 'Geen tijd voor burnout'.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Frank Schaper
Inhoudsopgave
Eerste bedrijf - Aanloop
Tweede bedrijf - Zoeken en proberen
Derde bedrijf - Definitief spoor
Vierde bedrijf - Hoogtepunt
Vijfde bedrijf - De Balans opmaken
Zesde bedrijf - Tweede hoogtepunt
Zevende bedrijf - Verlenging
Nawoord
Tot slot
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan