


Pim Elfferich is een communicatieman pur sang, met een voorliefde voor interne communicatie.
Meer over Pim ElfferichBedrijf der duizend eilanden
Verdienen met interne communicatie
Ingenaaid Nederlands 2006 1e druk 9789058710772Samenvatting
Zelden is in een boek het interne communicatieprobleem waar veel organisaties mee kampen, zo goed geanalyseerd. Interne communicatie is nu eenmaal een kwetsbaar proces in het eilandenrijk van afzonderlijke bedrijfsafdelingen, dat weet u als moderne manager maar al te goed. Eén klein foutje heeft vaak grote gevolgen. Een terugroepactie van een product met een glasscherf bijvoorbeeld, gaat gepaard met verlieskosten, herstelkosten, preventiekosten en controlekosten. En, zoals we allemaal in de media hebben kunnen lezen, de jaarlijkse kosten van fouten in de bouwsector worden geraamd op vijf miljard euro, wel tien procent van de omzet! Tel uit uw winst dus, als u dit soort onvoorziene kosten kunt vermijden door een zorgvuldig communicatiebeleid. In 'Bedrijf der duizend eilanden', een zeer praktische eyeopener op het gebied van communicatiemanagement, vindt u veel antwoorden en tips.
'Bedrijf der duizend eilanden' is een kompas voor lijnmanagers die hun interne communicatie willen verbeteren: meer kwaliteit en efficiency, minder fouten en faalkosten. Dit boek geeft u daarvoor ideeën, voorbeelden hoe anderen dan doen en gereedschap om zelf aan de slag te gaan. Zo kunt u van de interne communicatie in uw bedrijf een aanjager maken van kwaliteit, werkplezier, klanttevredenheid en profijt. En dat betekent verdienen met interne communicatie, in de ruimste zin van het woord.
'Bedrijf der duizend eilanden' is een must voor kostenbewuste en moderne (communicatie) managers. Als u doordrongen bent van de noodzaak van een uitstekende communicatie als voorwaarde voor een soepele en succesvolle bedrijfsvoering, kunt u niet om dit boek heen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Pim Elfferich
Inhoudsopgave
Deel 1
Eilandencultuur - Werkelijkheid, fantasie en achtergronden
1. Het werkconcept in kort bestek
2. Bedrijf der duizend eilanden I
3. Bedrijf der duizend eilanden II
4. Kwaliteitskosten, inzicht en voorbeelden
5. Leren van De leerfabriek
6. Meer leren van De leerfabriek
7. Beter verbeteren - omstandigheden, sturen en beïnvloeden
8. De rol en reikwijdte van interne communicatie
Deel 2
Bedrijfscases - Hoe doen anderen het?
9. Werken aan verbetering met zelfsturende teams
10. Het naaktstrandprincipe als kern van kwaliteitscultuur
11. Tien voor service
Deel 3
Werkconcept & Tools - Zelf aan de slag
12. Doelgericht verbeteren - de hoofdlijnen
13. Doelgericht verbeteren - de aanpak
14. Doelgericht verbeteren - het stappenplan
Noten en literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan