Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Marketing

Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789058711182
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Waarom is die ene onderneming beter in staat dan andere om zelfs de meest grillige marktbehoeften bij te houden en daar passende producten en diensten voor op de markt te brengen? En waarom is dat andere bedrijf altijd slagvaardiger en succesvoller dan de rest?

Om zich als organisatie te onderscheiden op de markt bestaat een heel aantal technieken met klinkende namen als AIDA-model, Balanced Scorecard, BCG-matrix, SWOT-analyse, DESTEP-factoren, bartering, e-marketing, dienstenmarketing en ga zo maar door. Gaat er al een belletje rinkelen? Nee? Dan is het hoog tijd dat u dit boek leest: 'Marketing', deel 5 uit de reeks Middelmanagement Bibliotheek.

Het is een eye-opener voor de middelmanager op het gebied van marketing. In dit boek doet de auteur u haarfijn uit de doeken wat deze marketingkreten betekenen en - uiteraard - hoe u er werk van maakt. Van het vertalen van klantbehoeften in kansen voor de eigen organisatie, het analyseren van de interne en externe omgeving en anticiperen op relevante (markt)ontwikkelingen en het opstellen van een eenvoudige kosten- en batenanalyse tot het schrijven van een (marketing)communicatieplan. U vindt dit allemaal terug in 'Marketing', een hands on boek met veel aandacht voor de praktijk, maar waarin de belangrijke marketingtheorieën natuurlijk niet ontbreken.

Specificaties

ISBN13:9789058711182
Trefwoorden:marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:128
Druk:1
Verschijningsdatum:29-12-2007
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Charles Koning

Charles Koning werkte als marketing segment manager bij IBM, manager marketing bij KPN en is nu new business development manager bij KPN. Daarnaast is hij freelance adviseur en docent op het gebied van marketing en verandermanagement.

Andere boeken door Charles Koning

Inhoudsopgave

1 De marktgerichte onderneming
Wat is marktgericht?
De ontwikkeling van de marketinggedachte
Wat is marketing?

2 Externe analyse
Analyse van de micro-omgeving
Analyse van de macro-omgeving
Uitvoeren van de externe analyse

3 Interne analyse
Competentieanalyse
Portfoliomodellen
Uitvoeren van de interne analyse

4 SWOT en strategiebepaling
Confronteren
Het proces van een SWOT-analyse
Strategische modellen
Positioneringsstrategie

5 Marketingmix
Product
Prijs
Distributie (Plaats)
Promotie

6 Marketing van diensten
Kenmerken van dienstverleners
De marketingmix
Het Servqual-model
Trends

Bijlagen
1 Negenstappenmodel voor marketingplanning
2 Checklist externe analyse consumentenmarkt
3 Checklist interne analyse consumentenmarkt

Verder lezen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing