Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Doelgerichte SEO

Een praktisch stappenplan om te scoren in Google

Paperback Nederlands 2018 9789059054745
1
Voormalig Nr. 1Totaal 31 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 278Hoogste positie: 1
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Ze zeggen dat je een lange adem moet hebben om succes te behalen met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Want als het zo gemakkelijk was om met je website bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen, dan zou iedereen daar immers wel staan. Dit gebruiksvriendelijke boek met uitgebreide informatie over hoe je met Google omgaat en talloze tips en trucs bewijst dat ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google kan komen.

Juist voor de kleine zelfstandige is Google één van de grootste zegeningen van deze tijd. Zoekmachineoptimalisatie vormt dan de basis van een marketingstrategie. De strategie die ik hiervoor gebruik - en die je zal leren in dit boek - is al die jaren toekomstbestendig gebleken. Mijn strategie ligt namelijk volledig in lijn met de filosofie van Google en dat betekent dat je niet voor nare verrassingen komt te staan. Natuurlijk is Google door de jaren heen wel geëvolueerd en heb ik mijn SEO-strategie constant kunnen uitbouwen en optimaliseren. Daar pluk jij met dit boek de vruchten van.

Alles wat je leert is in de praktijk getest en bewezen. Je kunt dit boek zien als een praktisch stappenplan om je website hoger in Google te krijgen en uit te groeien tot dé nummer 1 autoriteit in jouw markt.

Een greep uit de onderwerpen:
- een niche kiezen en langetermijnstrategie
- versus kortetermijnstrategie
- geschikte domeinnamen
- on page en off page SEO
- relevantie en populariteit van je website
- white hat SEO versus black hat SEO
- keywords en keyworddichtheid
- meta description, meta keywordtag, URL, broodkruimelspoor, koppen en dikdrukken
- gebruik van afbeeldingen, video en andere bestandstypen
- structuur op de website
- gebruik van backlinks
- interactie op de website en social media
- content- en kwaliteitsstrategie
- leesbaarheid en techniek op de site

Specificaties

ISBN13:9789059054745
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Uitgever:Visual Steps
Druk:1
Verschijningsdatum:12-9-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

Doelgerichte SEO - 'Helder en no-nonsense'
Sippy van Akker | 30 april 2018
Doelgerichte SEO van Tonny Loorbach beoogt vooral om kleine zelfstandigen op het pad van een goede Google-strategie te zetten en vormt een toegankelijk geschreven inleiding in hoe je je webstek op een betere plek in de zoekresultaten krijgt.
Lees verder
Doelgerichte SEO - 'Een handig naslagwerk'
Jessie van Loon | 5 april 2018
Een boek over zoekmachineoptimalisatie van Tonny Loorbach, bekend van de Internet Marketing Universiteit. Dat zorgt voor hooggespannen verwachtingen, zeker omdat je IMU vaak hoog in Google tegenkomt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
83 stemmen
78
4
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Doelgerichte SEO - Een praktisch stappenplan om te scoren in Google
Tonny Loorbach 6 februari 2018 Jouw website gratis bovenaan in Google. Kan dat eigenlijk nog? Kun je als zelfstandige de grootste bedrijven online verslaan? Jazeker kan dat! Tonny Loorbach heeft 10 jaar SEO-ervaring gebundeld in een ultiem stappenplan om te domineren in de zoekresultaten en uit te groeien tot dé autoriteit in jouw branche.

Over Tonny Loorbach

Tonny Loorbach is ondernemer, investeerder en eigenaar van diverse bedrijven op het gebied van online marketing. Sinds 2007 heeft hij zich gespecialiseerd in SEO, conversie optimalisatie, online gedragspsychologie en neuromarketing. Hij is auteur van honderden artikelen en geeft ook trainingen. Door de jaren heen namen meer dan 100.000 ondernemers deel aan een van zijn trainingen en heeft hij meer dan 1.250 ondernemers aan een beter scorende website geholpen. Het is zijn missie om ondernemers te faciliteren in hun vrijheid. Dit door te laten zien hoe zij met minder moeite meer online resultaat kunnen behalen. Hij geeft ze daarvoor de kennis, software, begeleiding en omgeving (community) die zij nodig hebben.

Andere boeken door Tonny Loorbach

Inhoudsopgave

1. De tijd van de internetondernemer
1.1 De maakbaarheid van het leven
1.2 De schaalbaarheid van het internet
1.3 Goed is de vijand van gewelding?
1.4 Het maken van een beslissing
1.5 Gas erop!
1.6 Voordat je start…

2. Het fundament
2.1 Kies je niche!
2.2 Het opzetten van een sterke thuisbasis
2.3 Basis van SEO
2.4 De landbouwer en de mijnwerker
2.5 Een geschikte domeinnaam
2.6 On page en off page SEO
2.7 Samenvatting: Het SEO-fundament

3. Keywordchecklist
3.1 De title tag
3.2 De meta description
3.3 De keywordtag?
3.4 De URL
3.5 Broodkruimelspoor
3.6 De H1 (kop 1)
3.7 De eerste alinea
3.8 Woorden dikdrukken
3.9 De tussenkoppen (H2 en H3)
3.10 De keyworddichtheid
3.11 Keywordspam
3.12 Scoren op één keyword?
3.13 Afgeleide zoekwoorden
3.14 Longtail-keywords
3.15 Keywordonderzoek
3.16 Samenvatting: Keywordchecklist

4. Rijke content
4.1 Blogposts beginnen met een afbeelding
4.2 Afbeeldingen optimaliseren voor Google
4.3 Google Afbeeldingen
4.4 Afbeeldingen in de tekst
4.5 Video SEO
4.6 YouTube binnen je website
4.7 Outbound links
4.8 Lengte van je content
4.9 Monsterartikelen
4.10 Samenvatting: Rijke content

5. SEO-structuur
5.1 De kennisbank
5.2 Het SEO-spinnenweb
5.3 Interne links maken je website dynamisch
5.4 Google QDF-update
5.5 Het zoekwoordenverlanglijstje
5.6 Samenvatting: SEO-structuur

6. Backlinks
6.1 PageRank
6.2 Domein- en pagina-autoriteit
6.3 Google Penguin maakt een einde aan linkspam
6.4 Kwalitatieve backlinks
6.5 Hoe kom je aan backlinks?
6.6 Backlinks checken
6.7 RSS-feed op externe websites
6.8 Samenvatting: Backlinks

7. Interactie
7.1 De interactiefactor
7.2 Samenvatting: Interactie

8. SEOcial
8.1 Social media integreren in WordPress
8.2 Sociale autoriteit
8.3 Hoe krijg je meer social media shares?
8.4 Samenvatting: SEOcial

9. Contentstrategie
9.1 SEO-strategie voor webshops
9.2 Gastbloggers
9.3 Content inkopen
9.4 Samenvatting: Contentstrategie

10. Kwaliteitsstrategie
10.1 Dwell time
10.2 User intent en reference queries
10.3 Niet tegen jezelf concurreren
10.4 Evergreen content
10.5 Google Top Heavy-update
10.6 Samenvatting: Kwaliteitsstrategie

11. Leesbaarheid en techniek
11.1 Laat je website communiceren met Google
11.2 Schone code
11.3 De semantische zoekmachine
11.4 Local SEO
11.5 Google Venice-update
11.6 Rich snippets
11.7 Websitesnelheid
11.8 Samenvatting: Leesbaarheid en techniek

12. SEO voor mobiel
12.1 Mobilegeddon
12.2 Responsive, adaptive en mobiele websites
12.3 Accelerated Mobile Pages
12.4 Samenvatting: SEO voor mobiel

13. Google RankBrain
13.1 Een zelflerende machine
13.2 Het einde van het keywordtijdperk

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Doelgerichte SEO