Nel Verhoeven (1961) is universitair docent Methodenleer & Statistiek aan de University College Roosevelt in Middelburg.
Meer over Nel VerhoevenOnderzoeken doe je zo!
Paperback Nederlands 2013 2e druk 9789059319240Samenvatting
Hoe doet u onderzoek? Welke vragen gaat u stellen? Welke mensen doen aan uw onderzoek mee? Hoe maakt u een onderzoeksplan? Hoe maakt u tabellen en grafieken? Welke conclusies zijn belangrijk? Hoe presenteert u de resultaten?
Dit zijn slechts een paar vragen die u kunt stellen als u aan een onderzoeksproject begint. Daar gaat dit boek dan ook over. U leert hoe een onderzoek eruit ziet en hoe u zelf een eenvoudig onderzoekje kunt uitvoeren.
'Onderzoeken doe je zo!' is een inleiding in de onderzoekspraktijk voor het beroepsonderwijs. In het bijzonder kan het worden gebruikt binnen de opleidingen juridisch, commercieel, ICT, financiële beroepen en informatiedienstverlening. Het boek kan als lesboek worden gebruikt en als naslagwerk bij het opzetten van een onderzoek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: Een eerste kennismaking met je onderzoek: het ontwerp
1. Eerste kennismaking met je onderzoek: de start
2. Eerste kennismaking met je onderzoek: de probleemstelling
Deel 2: Dataverzameling
3. Wie doet er mee aan je onderzoek? Populatie en steekproef
4. Hoe verzamel je gegevens? Vragenlijsten
5. Hoe verzamel je gegevens? Interviews
Deel 3: Gegevensverwerking: de analyse
6. Kwantitatieve analyse: het werken met cijfermatige gegevens
7. Kwalitatieve analyse: het verwerken van tekst
Deel 4: Evalueren en rapporteren.
8. Evalueren en conclusies trekken
9. Het onderzoeksverslag maken
Trefwoordenregister
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan