Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Customer Mobile Experience & Mixed Reality
Customer Mobile Experience & Mixed Reality
Patrick Petersen

Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren senior (AI-)marketintgtech-ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, SRM, NIMA, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens, prijswinnende boeken en energie lessen. 

Meer over Patrick Petersen
Customer Mobile Experience & Mixed Reality Patrick Petersen 30 maart 2017 Digital natives verlangen meer dan zomaar een klantervaring; zij verlangen de ultieme mobile customer experience. Maar hoe bied je die? Customer Mobile Experience & Mixed Reality geeft houvast. Een preview. Lees het volledige artikel
Patrick Petersen

Customer Mobile Experience & Mixed Reality

Hoe Augmented en Virtual Reality customer experience omgooien

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789059409330
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De customer experience verandert onder invloed van het massale gebruik van mobiele toepassingen. De inzet van mobile marketing, om de klantreis te verbeteren, is een vak apart geworden. Inzicht in de cross channel customer journey en nieuwe belevingstechnieken brengen ons tot een mixed reality. Digital natives verlangen meer dan zomaar een klantervaring; zij verlangen de ultieme mobile customer experience.

Het unieke boek 'Customer Mobile Experience & Mixed Reality' is gebaseerd op onderzoek dat de auteur Patrick Petersen (@Onlinemarketeer) deed aan de London School of Business & Finance. Het crossmediale boek, met voorwoord van drs. Hans Molenaar, kent een begeleidende website en veel visuele bijlagen die ook het boek zélf tot een crossmediale beleving maken. De onderzoeken hebben geleid tot uniek, bruikbaar en succesvol inzicht waarbij de oldskool mobile marketing wordt gemixt met de opkomst van de hernieuwde mobile customer experience waarbij de zogenoemde mixed reality een grote rol gaat spelen. Leer augmented reality en virtual reality inzetten in de nieuwe path to experience die tot betere customer experience en mobile marketingresultaten leiden. Het inspirerende boek kent medewerking van diverse experts en biedt (Nederlandse) cases, onderzoeken, voorbeelden en inzichten uit de praktijk.

“De regels en wetten, de modellen en methodieken, de definities en stellingen die ik vroeger tijdens mijn studie doornam, zijn achterhaald. Zo heeft ook de customer centricity een andere realiteit gekregen met de toetreding van belevingstechnieken, zoals augmented reality en virtual reality.” — drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School

Specificaties

ISBN13:9789059409330
Trefwoorden:marketing, mobile marketing, m-commerce
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Van Duuren Media
Druk:1
Verschijningsdatum:30-3-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Customer Mobile Experience & Mixed Reality
Quintus Hegie | 27 september 2017
De marketeer heeft dankzij het grote smartphone bezit in Nederland veel mobiele toegangsmogelijkheden gekregen om de merkbeleving van de klant te beïnvloeden. Het mobiele kanaal heeft zich in rap tempo ontwikkeld en heeft inmiddels een centrale plek gekregen in de beleving van de klant.
Lees verder
recensie
Customer Mobile Experience & Mixed Reality
Rein Hof | 17 juli 2017
Ik ken de auteur van Customer Mobile Experience & Mixed Reality goed. Dat wil zeggen, ik heb (volgens mij) alle boeken die hij geschreven heeft, gelezen. Ik ken hem als docent bij Business School Beeckestijn.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
15 stemmen
14
0
1
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Customer Mobile Experience & Mixed Reality
Patrick Petersen 30 maart 2017 Digital natives verlangen meer dan zomaar een klantervaring; zij verlangen de ultieme mobile customer experience. Maar hoe bied je die? Customer Mobile Experience & Mixed Reality geeft houvast. Een preview.
Artikel lezen

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dankwoord 7
Voorwoord 9
Introductie en gebruik van het boek 11
Acht boeiende hoofdstukken 14

1. Introductie mobile marketing, connected, IoT en apps 21
1.1 Mobile en connected 23
1.2 De connected experience en usability 26
1.3 IoT en de toename van connected apparatuur 28
1.4 Geschiedenis mobiele, technologische ontwikkelingen 32
1.4.1 Wi-Fi en de connected devices 32
1.4.2 Zelfdenkende connected devices 35
1.5 Geschiedenis van mobiele technologie en ‘connected’ 37
1.5.1 Wearables en de opkomst van de mobiele apps 40
1.6 Geschiedenis van de mobiele telefonie en verbinding 42
1.6.1 Mobiele netwerken en het FCC 43
1.6.2 Global System for Mobile Communications 45
1.6.3 Van 1G naar 2G 47
1.6.2 Met UMTS naar 3G en EDGE sexuele 48
1.6.3 3,5G in de vorm van HSDPA 49
1.6.4 De technologische vooruitgang en marktkansen 51
1.6.5 De verschillen tussen augmented en virtual reality 55
1.7 Marktcijfers en m-commerce in Nederland 57
1.7.1 M-commerce en mobiele bestedingen 58
1.7.2 M-commerce en mobiele bestedingen 59
1.7.3 Marktaandelen, besturingssystemen en (VR) apps 63
1.7.4 Augmented en virtual reality, de hardware en succesfactoren 65

2. Mobile marketing, de mixed reality en de marketingmix
2.1 Mobile marketing en de succesfactoren 75
2.1.1 Zeven succesfactoren 76
2.2 Mobile marketing: de markt en ontwikkelingen 78
2.3 Succesvolle mobile marketing: mobility 81
2.3.1 Vormen van mobility 82
2.3.2 Moe van mobiele bereikbaarheid 85
2.3.3 De keerzijde van mobility en het gedrag 86
2.4 De plaats van mobile in de online mix 90
2.4.1De versterkende rol van mobile 92
2.5 De mobile marketingmix en instrumenten 97
2.5.1Mobile marketing: permissiemarketing 99
2.6 PRAKTIJKCASE Philips AVENT My Baby & Me 102

3. Mobile marketingstrategie en het 5 C mobile model van succes 107
3.1 De invloed van de mobiel 108
3..1.1Awareness, Engagement, Action en Retention 110
3.2 Het mobiele gedrag 115
3.3 Kenmerken van een mobile marketing strategie 118
3.4 Focus en succesfactoren mobile marketing strategie 120
3.4.1Mixed reality en strategische inzet mobile customer experience 121
3.5 De 7 stappen van een mobile marketing strategie 124
3.6 Mobile lifestyle: opstap naar ultieme mobile experience 127
3.7 5 C mobile model van succes en de mobiele 5 R 129
3.8 EXPERTCASE Ondernemer Remco Vroom: mobile en de toekomst van AR, VR en MR 132

4. Mobile succes: 5 R, Customer Hourglass en virtual product experience 138
4.1 Vertaling strategie, journey en Customer Hourglass 139
4.1.1 De journey en de virtual product experience 140
4.2 Succes met 5 R en het Customer Hourglass 141
4.2.1 Awareness of Bewustzijn 143
4.2.2 Consideration of overweging 145
4.2.3 Intent of intentie 146
4.2.4 Support of service 148
4.2.5 Loyalty 149
4.2.6 De Customer Hourglass, het onderdeel Advocacyen fangedrag 150
4.3 Operationalisatie en 5 R 151
4.4 Vertaling mobile marketingstrategie naar tactiek 155
4.4.1 Tactiek: Verbetering brandawareness 157
4.4.2 M-commerce 159
4.4.3 Tactiek: Leveren van just-in-time service en informatie 160
4.4.4 De tactische inzet van mobile advertising 162
4.4.5 Tactiek: Crossmultichannel gebruik 163
4.4.6 Tactiek: Just-in-case met een archieffunctie 164
4.4.7 SoLoMo: Social Location based Mobile (shareable) exposure 166
4.5 EXPERTCASE Dr. Van Turnhout over mixed reality 170

5. Mobile advertising en campagne 176
5.1 Wat is mobile advertising, welke soorten zijn er? 177
5.1.2 Kenmerken mobile advertising 178
5.1.3 Afrekenmodellen mobile advertising 180
5.2 Diverse soorten mobile advertising 182
5.2.1 De customer experience bij in-app advertising 186
5.2.2 De kracht van messaging 187
5.3 Voordelen van mobile advertising 188
5.4 Mobiele content en de voordelen 191
5.4.1 Video en streams via de mobiel 194
5.4.2 Mobiel kent geen bannerblindheid 196
5.4.3 Kortingen en relevantie van QR-codes, scans, en AG 196
5.5 De conversie en campagne 197
5.5.1 Mobile SEA groeit sterk 198
5.5.2 Mobile campagnes 199
5.5.3 Stappen mobile marketing campagne 201
5.5.4 Campagne, stap 1: analyseer, kijk en luister naar de targets 201
5.5.5 Campagne, stap 2: bepaal een concreet doel en stel vragen 203
5.5.6 Campagne, stap 3: optimalisatie met de 5 C-vertaling 204
5.5.7 Campagne, stap 4: promotie van de campagne, site en app 206
5.6 PRAKTIJKCASE SCOUPY, dé kortings-app 208

6. M-commerce 212
6.1 Wat is m-commerce? 213
6.1.1 Trends in m-commerce 213
6.1.2 Trends en m-commerce: de one-stop webshop 217
6.2 Verschillende vormen van m-commerce 219
6.3 Gemak als dé succesfactor van m-commerce 221
6.3.1 Het ontwerp en de succesfactoren voor m-commerce 223
6.4 De gerichte m-commerce tactiek 227

7. Mobile Customer Experience met Mixed Reality 234
7.1 Functionele mobile customer experience 236
7.1.1 Waar de customer experience écht om draait 240
7.1.2 De mobile customer experience is sociaal en gemixt fysiek 241
7.1.3 Moderne voorbeelden van mobile customer experience 244
7.1.4 Waar customer experience management om draait 246
7.2 Waar de mobile customer experience vaak fout gaat 247
7.2.1 Vier stappen tot betere mobile customer experience 249
7.3 De mixed reality en de marketeer 250
7.4 De praktische toepassing voor de marketeer 254
7.4.1 Toepassingen die de customer experience verbeteren 254
7.5 PRAKTIJKCASE Layar en LINDA. 263

8. Het Mobile Marketing Plan (MMP) 268
8.1 Stap 1: De analyse 271
8.2 Stap 2: Bepaling van een mobile marketingstrategie 272
8.3 Stap 3: De keuze van een tactiek 273
8.4 Stap 4: De doelen stellen 274
8.5 Stap 5: 5 C mobile succesmodel en operationalisatie 277
8.6 Stap 6: Tast jouw tactiek af met 5 R 279
8.7 De mobile customer experience bijstellen 281
8.8 10 toepassingen van de website bij het boek 283
8.9 PRAKTIJKCASE: Egbert Jan van Bel 284

Begrippenlijst 288

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Practical Google Analytics and Google Tag Manager for Developers
    Jonathan Weber
    Practical Google Analytics and Google Tag Manager for Developers
    € 78,99
  • Handboek Online Marketing 3 - herziene 3e druk
    Patrick Petersen
    Handboek Online Marketing 3 - herziene 3e druk
    € 37,50
  • Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
    Patrick Petersen
    Handboek Online Marketing 7 + gratis tutorials #HOM7
    € 9,95
  • Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
    Patrick Petersen
    Handboek Online Marketing deel 8 - met tools, templates, oefenomgeving, expertcases #HOM8
    € 39,90
  • Handboek AI voor marketing en groei
    Patrick Petersen
    Handboek AI voor marketing en groei
    € 39,99
  • Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
    Patrick Petersen
    Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
    € 39,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Customer Mobile Experience & Mixed Reality

        Customer Mobile Experience & Mixed Reality
        Patrick Petersen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Customer Mobile Experience & Mixed Reality

        Verwijder uw beoordeling