Sneller naar het merkenparadijs

Met evolutionary branding

Gebonden Nederlands 2009 1e druk 9789059723337
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

NOTHING IN BRANDING
MAKES SENSE EXCEPT IN
THE LIGHT OF EVOLUTION

De evolutietheorie is - wonderlijk genoeg - tot op heden nauwelijks op merken losgelaten. Dat, terwijl het een van de meest succesvolle theorieën is die we kennen en ze in staat is licht in de rommelige duisternis te brengen.

Door de bril van Evolutionary Branding gaat u merken en mensen plotseling beter begrijpen. U krijgt beter zicht op wat de relevante behoeften zijn waar succesvolle merken op inspelen. U krijgt beter zicht op de belangrijkste signalen die merken maken. U zult, kortom, sneller naar het merkenparadijs gaan.

Specificaties

ISBN13:9789059723337
Trefwoorden:marketing, merken, branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:14-8-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Sneller naar het merkenparadijs
Eric van Arendonk | 23 september 2009
Pfft, klinkt het als ik het boek dicht sla. Het boek is uit. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat de weg naar het paradijs niet eenvoudig was en ik heb gelijk gekregen. Je door dit boek heen worstelen valt niet mee.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
2
1
0
1
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Frank Haveman: ‘Niet kijken naar wat de klant wil, maar naar wat hij moet’
Linda Huijsmans 7 september 2009 Frank Haveman is merkstrateeg en als adviseur al jarenlang werkzaam in de wereld van de reclame en merkenbouw. In 2003 schreef hij het boek Een nijlpaard onder het tapijt over probleemmerken en de vraag hoe die te verbeteren zijn. Toen dat boek bijna af was, begon Haveman zich af te vragen wat eigenlijk het verschil is tussen sterke en zwakke merken. De vraag triggerde hem om deze vraag verder te onderzoeken. Tot zijn eigen verbazing kwam hij uit op de evolutieleer als nieuwe bril om naar reclame en merkenbouw te kijken. In Sneller naar het merkenparadijs noemt hij dat ‘evolutionary branding’.

Over Frank Haveman

Frank Haveman is merkstrateeg en eigenaar Frank Haveman Consulting.

Andere boeken door Frank Haveman

Inhoudsopgave

Inleiding
Voorwoord: Chaos en orde

Deel 1: Over doden niets dan goed
1.1. Het merkenparadijs
1.2. In het oude merkenparadijs
1.3. Naar het oude merkenparadijs

Deel 2: Eeuwig gedoemd tot ontdekken
2.1. Nieuw land in zicht
2.2. Nieuw land voor een merkstrategie
2.3. Drie problemen voor merkstrategie

Deel 3: Naar Evolutionary Branding
3.1. In Darwins Merkenparadijs
3.2. Naar Darwins Merkenparadijs
3.3. Het nieuwe merkenparadijs nader bekeken
3.4. Sneller naar het nieuwe merkenparadijs

Nawoord: Orde en chaos
Samenvatting en overzichten
Dankwoord
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sneller naar het merkenparadijs